اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان خبر داد

انعقاد تفاهم‏نامه حفظ منابع طبیعی با آموزش و پرورش سمنان

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از انعقاد تفاهم‏نامه همکاری با آموزش و پرورش در زمینه منابع طبیعی و فرهنگ‏سازی در این خصوص خبر داد.

انعقاد تفاهم‏نامه حفظ منابع طبیعی با آموزش و پرورش سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان و به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، سیدحسن میرعماد در نشست ستاد هماهنگی هفته منابع طبیعی، فرهنگ‏سازی را از اهداف این اداره کل دانست و گفت: فرهنگ‏سازی بین جوانان و سازندگان کشور یعنی دانش‏آموزان در سرلوحه برنامه‏های این اداره کل قرار دارد.

وی از انعقاد تفاهم‏نامه همکاری با آموزش و پرورش در زمینه منابع طبیعی و فرهنگ‏سازی در این خصوص خبر داد و اظهار داشت: با هدف فرهنگ‏سازی، حفظ منابع طبیعی و جلوگیری از تخریب این ثروت ملی، مسابقات فرهنگی، نقاشی و مقاله‏نویسی برگزار می‏شود.

میرعماد با تأکید بر جلب مشارکت جوامع محلی به عنوان بهره‏برداران عرفی عرصه‏ها برای حفظ و نگهداری منابع طبیعی گفت: در این رابطه، اجرای طرح جذب همیار طبیعت می‏تواند راهگشای همکاری همگانی باشد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان خاطرنشان کرد: باید در هفته منابع طبیعی تلاش کنیم تا از توان همه دستگاه‏ها در خصوص هر چه بهتر برگزار شدن این هفته استفاده کرده و همت خود را صرف فرهنگ‏سازی کنیم تا کمتر از قوه قهریه در تخریب، تجاوز و تصرفات به اراضی ملی و منابع طبیعی استفاده شود.

در این نشست، مهم‏ترین برنامه‏های اجرایی هفته منابع طبیعی در سال‏جاری بررسی و مقرر شد تا برنامه‏های اجرایی ابلاغ شده در سال‏جاری از سوی ستاد سازمان به منظور صرفه‏جویی و استفاده بهینه از امکانات، راهکارهای موجود تبیین و مشخص شود.

هفته منابع طبیعی همه ساله از 15 تا 21 اسفند با هدف ترویج فرهنگ منابع طبیعی و آبخیزداری و تبیین اهمیت آن براساس آموزه‏های دینی، گسترش سنت حسنه درخت‏کاری و ضرورت مشارکت و حضور فعال اقشار مختلف مردم در حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی این ودیعه الهی برگزار می‏شود.

شعار امسال، «منابع طبیعی، سرمایه ملی» اعلام شده است.

در این نشست، بر مشارکت حداکثری سایر ارگان‏ها در برگزاری هر چه بهتر هفته منابع طبیعی و استفاده از ظرفیت‏ها و توان دانشگاه‏ها، بسیج مستضعفین، نیروی انتظامی، آموزش و پرورش، استانداری و ... تأکید شد.

انتهای پیام/2249/ذ/پ3003 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول