به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، ابراهیم سحرخیز در جمع همکاران اداری و مدیران مجتمع و مدارس شهرستان زاهدان اظهار داشت: مدارس شاهد پرچمدار ایثار، شهادت و مروج شعائر انقلاب اسلامی هستند.
وی با اشاره به اینکه، نگاه ما در آموزش و پرورش یک نگاه همه جانبه است افزود: آموزش و پرورش صاحب سند و نقشه راه و نگاه استراتژیک مبتنی بر برنامه است که بتواند فارغ از سلیقههای مدیریتی، اجرایی شدن بندبند سند تحول بنیادین را در پی داشته باشد.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ایجاد بسترهای مناسب برای اجرای سند تحول را ضروری دانست و تصریح کرد: رتبهبندی در مدارس، حرفهآموزی، توسعه مدارس خاص و توجه به علایق دانشآموزان از مهمات سند تحول بنیادین در نظام آموزشی و پرورشی کشور است.
سحرخیز با اشاره به اینکه نگاه یکپارچه به تربیت با هدف ارتقا نقش مدیران به عنوان مدیران راهبردی در سند تحول لحاظ شده گفت: انتظار آموزش و پرورش از مدیران، توانمندسازی مدارس در همه ابعاد آموزشی و پرورشی است.
نگاه آموزش و پرورش به سند تحول بنیادین تحولی است
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش همچنین در جمع شورای معاونان و معاونان آموزش متوسطه مناطق آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه تحول باید از معلم آغاز شود گفت: امروزه نگاه به آموزش و پرورش نگاه به نسخه شفابخش سند تحول بنیادین تحت منویات مقام معظم رهبری است.
سحرخیز هوشمندسازی مدارس را یکی از قسمتهای مهم سند تحول دانست و افزود: هوشمندسازی یعنی وادار کردن معلمان به استفاده از روشهای نوین یاددهی و یادگیری و منسوخ کردن روشهای سنتی در راستای نظام تعلیم و تربیت.
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان هم در این جلسه با اشاره به اقدامات این ادارهکل در توسعه زیرساختهای آموزشی، از رشد 31 درصدی آموزش فنی و حرفهای در استان خبر داد.
غلامرضا محمد قاسمی افزایش پوشش تحصیلی، ارتقا کیفیت آموزشی، توسعه مدارس خاص، توسعه آموزش فنی و حرفهای و کاردانش را از مهمترین برنامههای در دست اجرای این اداره عنوان کرد.
انتهای پیام/75002/ح/گ1003