اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر آموزش و پرورش:

اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مهم‌تر از هدفمندی یارانه‌هاست

خبرگزاری فارس: وزیر آموزش و پرورش گفت: اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در سطح کشور چندین برابر از اجرای هدفمندی یارانه‌ها مهم‌تر بوده است و با اجرای این سند بسیاری از معضلات اقتصادی و اجتماعی موجود در کشور برطرف می‌شود.

اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مهم‌تر از هدفمندی یارانه‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حمیدرضا حاجی‌بابایی پیش از ظهر امروز در نشست با فرهنگیان استان با اشاره به اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از ابتدای سال تحصیلی جدید اظهار کرد: سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش رویکردی دینی و قرآنی دارد و مبانی این سند به صورت کلی نظام آموزشی کشور را متحول می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه نظام آموزشی کشور از وجود فرهنگیان بسیاری برخوردار است، اضافه کرد: چهره و جایگاه معلم به عنوان زیباترین جلوه خداوند بزرگ و پیامبر اکرم (ص) در منظر انسان به شمار می‌رود و پیامبر اکرم (ص) تربیت را به عنوان محصول بعثت و خلقت دانسته‌اند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ویژگی‌های معلمان باید سمت و سوی الهی داشته باشد، تصریح کرد: قرآن کتاب تربیت است و تمام مدیران و معلمان باید با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآنی به تربیت دانش‌آموزان بپردازند.

وی با اشاره به اینکه تحول بنیادین آموزش و پرورش به معنای این است که نظام آموزشی و تعلیم و تربیت کشور در مسیر صراط و درست می‌افتد، ادامه داد: اجرای این سند به معنای این است که مبانی نظام آموزشی کشور تغییر پیدا کند و در حال حاضر برخی از مبانی آموزشی کشور به صورت کلی تغییر پیدا کرده است.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه برخی از زمینه‌های نظام آموزشی کشور به صورت 100 درصدی تغییر پیدا کرده است، تاکید کرد: تحول بنیادین در آموزش و پرورش در هیچ زمانی پایان نمی‌‌یابد و این تحول برای همیشه در تاریخ کشور ادامه دارد.

وی با تأکید بر اینکه براساس این سند دانش‌آموزان باید با طی کردن مدارجی از علم و دانش به حیات طیبه دست پیدا کنند، افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اعتبار قانونی دارد و این سند مبتنی بر زیرساخت‌های توسعه علم و دانش است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اجرای نظام 6+3+3 یکی از مهم‌ترین نتایج اجرای این سند در نظام آموزشی کشور به شمار می‌رود، گفت: شش ساله شدن دوره ابتدایی از مهم‌ترین نیاز‌های کشور بوده است چرا که دوره ابتدایی مهم‌ترین دوره شکل‌گیری شخصیت و یاد‌گیری افراد به شمار می‌رود.

وی به اهمیت اجرای این سند در کشور اشاره و اظهار کرد: اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در سطح کشور چندین برابر از اجرای هدفمندی یارانه‌ها مهم‌تر بوده است و با اجرای این سند بسیاری از معضلات اقتصادی و اجتماعی موجود در کشور برطرف می‌شود.

حاجی‌بابایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را دارای مبانی و زیر‌ساخت‌های نظام آموزشی کشور دانست و ادامه داد: فرصت‌های تبیین اهداف این سند در سطح ملی محدود است و به این دلیل وزارتخانه آموزش و پرورش موارد لازم را برای تبیین اهداف این سند در سراسر استان‌ها ارائه می‌کند.

انتهای پیام/63004/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول