اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی مراسمی

نخستین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری موقوفات خراسان جنوبی افتتاح شد

خبرگزاری فارس: طی مراسمی نخستین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری موقوفات خراسان جنوبی در محل نمایشگاه بین‌المللی بیرجند افتتاح شد.

نخستین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری موقوفات خراسان جنوبی افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ظهر امروز در مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه فرصت‌‌های سرمایه‌گذاری موقوفات خراسان جنوبی اظهار داشت: تغییر رویکرد و نتیجه سازمان اوقاف و به‌روزرسانی موقوفات و عمل به وظیفه قانونی متولیان، ما را بر آن داشت تا برای احیای موقوفات و حفظ و حراست از موقوفات، از شیوه‌های نوین استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام محمدطاهر گرایلی افزود: درآمدهای اوقاف بیشتر از اجارات موقوفات بوده و کمتر به سمت مشارکتی سوق داده شده که نتیجه آن کوچک شدن موقوفات بوده و بهره‌برداری لازم برای اجرای نیت واقف میسر نشده است.

موقوفات درآمد هزینه است

وی با اشاره به اینکه موقوفات درآمد هزینه است، تصریح کرد: باید از موقوفات کسب درآمد شود و از همان بقعه که کسب درآمد شده در همان جا هزینه شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به بررسی دستگاه‌های زیرسازی در سایر کشورهای در حال پیشرفت اضافه کرد: عمدتا این کشورها از ظرفیت‌های سایر بخش‌های بین‌المللی استفاده کردند تا کشور خود را آباد کنند و به اهداف خود برسند.

خراسان جنوبی توان ساخت‌وساز و عمران کلان را ندارد

گرایلی اضافه کرد: درآمد موقوفات خراسان جنوبی توان ساخت‌وساز و عمران کلان را ندارد بنابراین به برگزاری نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری اوقاف در استان اقدام کردیم.

 

وی ابراز داشت: در برگزاری این نمایشگاه استان‌های خراسان شمالی، رضوی و گلستان نیز شرکت دارند و امید است بتوانیم زمینه احیای موقوفات را فراهم کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی افزود: با توجه به اینکه در خراسان جنوبی مشکلات زیادی داریم سرمایه‌گذاری در این استان از استان‌های دیگر بالاتر بوده جذب سرمایه‌گذار نیز بیشتر بوده است.

نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری اوقاف خراسان جنوبی دارای 11 غرفه است

گرایلی گفت: این نمایشگاه دارای 11 غرفه است که در آن مشخصات املاک اوقافی در معرض دید سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

 

وی متذکر شد: براساس تفاهم‌نامه‌ای بین اوقاف و سرمایه‌گذاران، فعالیت سرمایه‌گذاری در این املاک به متقاضیان سرمایه‌گذار واگذار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی اذعان داشت: بیرجند، فردوس، بشرویه، قاین، خراسان شمالی، توسعه و عمران موقوفات خراسان جنوبی و صندوق قرض‌الحسنه راسخون از جمله غرفه‌های این نمایشگاه است.

انتهای پیام/69010/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول