اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف خراسان‌جنوبی:

خراسان‌جنوبی بیش از 12 هزار رقبه دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: خراسان‌جنوبی دارای 12 هزار و 894 رقبه است.

خراسان‌جنوبی بیش از 12 هزار رقبه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد‌طاهر گرایلی صبح امروز در جمع مدیران ادارات اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی اظهار کرد: وقف سنّت حسنه‌ای است که از زمان‌های گذشته به شکل‌های گوناگون در تاریخ بشر وجود داشته و اسلام آن را در مسیری روشن، منطقی و هدف‌دار، مترّقی و دقیق قابل استفاده قرار داده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی افزود: صدور 500 احکام برای هیئت‌ امنای امامزادگان و مساجد، برگزاری محافل قرآنی به مناسبت‌های مختلف، برگزاری طرح سوگواره یاس نبوی و راه‌اندازی مراکز فرهنگی و قرآنی در 22 امامزاده از فعالیت‌های فرهنگی اوقاف است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی همچنین برگزاری مسابقات قرآن کریم، توزیع و برگزاری سلسله مباحث نمایشگاهی و نشریات دیواری در بقاع متبرکه، برگزاری طرح نوروزی آرامش بهاری، طرح نشاط معنوی، طرح تربیت حافظان و قاریان و برگزاری همایش‌های بصیرتی را از دیگر این فعالیت‌ها عنوان کرد.

گرایلی با اشاره به بهره‌وری اقتصادی موقوفات خراسان‌جنوبی تصریح کرد: از ابتدای امسال بیش از 300 مورد دهگردشی برای بروزرسانی اجارات و بازدید از موقوفات انجام شده است.

وی از وصول مطالبات از اشخاص حقیقی و حقوقی بالغ بر 617 میلیون تومان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون 10 هزار از اسناد اجاره رقبات موقوفات تنظیم شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی، راه‌اندازی سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه در تمامی شهرستان‌ها، ساخت سه ضریح امامزادگان استان به مبلغ 120 میلیون تومان، 136میلیون تومان عملیات عمرانی امامزادگان شهدای باقریه و آغاز عملیات و بازسازی 30 امامزاده را از فعالیت‌های این امور خیریه برشمرد.

گرایلی، کاشی‌کاری گنبد آستانه بی‌بی زینب خاتون(س) کاهی سربیشه، خرید 25 کانتینر برای اسکان زائران و کاشت 650 اصل نهال گردو در مسیر امامزاده را از دیگر فعالیت‌های انجام شده عنوان کرد.

وی مجموع رقبات استان را 12 هزار و 894 رقبه اعلام کرد و افزود: از این تعداد 11 هزار و 873 رقبه متصرفی و یک‌هزار و 21 رقبه غیر متصرفی هستند.

انتهای پیام/69008/ت30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول