اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی اعلام کرد

برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در امامزادگان خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی گفت: سوگواری بصیرت عاشورایی در خراسان جنوبی اعم از امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در امامزادگان خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام محمدطاهر گرایلی اظهار کرد: بر اساس رسالت و ماموریت اوقاف و امور خیریه در برگزاری مراسم عزاداری، ترویج قرآن و معارف اسلامی بر اساس نیات واقفان در بقاع متبرکه این مراسم در جوار بقاع استان برگزار می‌شود.

وی افزود: اجرای صحیح نیت واقفان، ایجاد بصیرت عاشورایی با استفاده از بیانات مقام معظم رهبری، تبیین جایگاه ولایت و ایجاد بینش سیاسی در بین آحاد مردم، تبیین جایگاه حکومت اسلامی و نقش ولایت فقیه در اداره جامعه اسلامی و ایجاد حساسیت نسبت به ارزش‌های دینی از اهم اهداف برگزاری این طرح است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی تصریح کرد: بیان صحیح وقایع نهضت حسینی و روشنگری نسبت به خرافات و انحرافات، برنامه‌ریزی در امامزادگان و بقاع متبرکه در راستای تبدیل بقاع به قطب فرهنگی و اجرای نیت واقفان در ایام محرم و صفر، و تقویت روحیه ظلم‌ستیزی در بین مردم از اهداف دیگر برگزاری این طرح است.

گرایلی ادامه داد: سیاه‌پوش کردن تمامی بقاع و اماکن متبرکه، موقوفات و ادارات اوقاف، به راه انداختن دسته سینه‌زنی نمادین تحت عنوان کاروان استقبال از امام حسین (ع) و حرکت به سمت یکی از بقاع شاخص، برپایی مراسم عزاداری مشتمل بر سخنرانی با محوریت احکام عزاداری و پیشواز از محرم در بقاع شاخص استان، از اهم برنامه‌های طرح بصیرت عاشورایی است.

وی یادآور شد: مراسم عزاداری بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه و امامزادگان استان از اول تا روز 13 محرم و به ویژه تاسوعا و عاشورا بر پا می‌شود.

انتهای پیام/غ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول