اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی خبر داد

کمک 469 میلیون تومانی اوقاف به مساجد خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از کمک 469 میلیون تومانی اوقاف به مساجد این استان در سال جاری خبر داد.

کمک 469 میلیون تومانی اوقاف به مساجد خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام طاهر گرایلی ظهر امروز در بازدید از دفتر خبرگزاری فارس در خراسان جنوبی اظهار کرد: احیای موقوفات و اجرای دقیق نیات واقفان از رسالت‌های اصلی و البته خطیر سازمان اوقاف و امور خیریه است که در این راستا در خراسان جنوبی با تمام توان تلاش می‌کنیم.

وی ادامه داد: در گذشته اوقاف و امور خیریه کیف پول برای دیگران شده بود و افراد به موقوفات و درآمدهای آن بی‌توجهی‌های فراوان داشتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه امروزه درآمدهای موقوفات و بقاع متبرکه بر اساس نیات واقفان و در راستای چهارچوب قانونی هزینه می‌شود، تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا ضمن ترویج فرهنگ وقف در بین مردم نیز سبب گرایش آنها به سمت این سنت حسنه شویم و موقوفات ناشناخته را شناسایی و کشف کنیم.

گرایلی بروزرسانی اجارات موقوفات را یکی از اقدامات مهم در دست اجرایی این اداره کل عنوان کرد و افزود: با توجه به اقدامات، برنامه‌ها و اطلاع‌رسانی‌های مطلوب در سطح استان شاهد آن هستیم که گرایش مردم نسبت به وقف اموال رشد پیدا کرده و موقوفات زیادی در سطح این استان کشف و شناسایی شده است.

وی از آغاز عملیات عمرانی و اجرایی در 30 بقعه خراسان جنوبی خبر داد و گفت: در مرحله نخست برای اجرای عملیات عمرانی در هر بقعه استان مبلغ 12 میلیون تومان اعتبار گذاشته‌ایم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی اذعان داشت: امسال علاوه بر یک‌میلیارد و 700 میلیون تومان کمک به مساجد استان نیز مبلغ 469 میلیون تومان از محل اعتبارات داخلی اوقاف به مساجد خراسان جنوبی کمک کرده‌ایم.

انتهای پیام/69003/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول