اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی:

23 طرح جامع امامزادگان خراسان جنوبی در حال اجراست

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: 23 طرح جامع امامزادگان خراسان جنوبی هم‌اکنون در حال اجراست.

23 طرح جامع امامزادگان خراسان جنوبی در حال اجراست

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام محمد طاهر گرایلی اظهار کرد: تهیه  طرح جامع  با داشتن ضمانت اجرایی مناسب می‌تواند فرایند عمرانی بقاع متبرکه را به سامان رسانده و از هر گونه طراحی و ساخت و ساز غیر اصولی و سلیقه‌ای که علاوه بر افزایش هزینه‌ها سبب هدر رفتن منابع ملی نیز است، جلوگیری کند.

وی افزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه نیز با درک این واقعیت،  مستند به مفاد سند راهبردی خود و با تلاش کارکنان و کارشناسان خود برای منطقی کردن تصمیمات و تحقق برنامه پنج ساله پنجم کشور مصمم است گام‌های مهم و اثربخشی را در تهیه طرح‌های عمرانی بقاع متبرکه و اماکن مذهبی بر دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، هدف از تهیه طرح جامع از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه را تحقق بخشیدن به سند راهبردی و اهداف ابلاغی سازمان، ایجاد وحدت رویه در تهیه طرح‌های جامع و تایید طرح‌های پروژه‌های عمرانی و اولویت‌بندی در طراحی نقشه‌های فاز یک و دو عنوان کرد.

گرایلی تصریح کرد: برای تهیه طرح جامع اقداماتی باید از سوی هیئت‌های امنا بقاع متبرکه و ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان‌ها انجام پذیرد و طرح‌های عمرانی به منظور تصویب به سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ارسال شود.

وی گفت: طرح‌های جامع امامزاده شاه سلیمان علی (ع) خوسف، آستان امامزادگان شهدای باقریه بیرجند، آستان امامزاده بی‌بی زینب خاتون (س) سربیشه، آستان امامزادگان فردوس و آستان امامزاده سیدعلی (ع) نهبندان از جمله طرح‌های در دست اقدام است.

* وقف خانوادگی در درمیان برای توسعه مجتمع فرهنگی و مذهبی

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از وقف خانوادگی در درمیان برای توسعه مجتمع فرهنگی مذهبی روستای مقدر این شهرستان خبر داد.

گرایلی اظهار کرد: ابراهیم و محمد و فاطمه و مریم مرتضایی یک قطعه زمین مزروعی به مساحت 7 هزار و 150 متر مربع را وقف کردند.

وی افزود: این واقفان خیراندیش زمین ملکی خود را برای توسعه مجتمع فرهنگی مذهبی روستای مقدر وقف کردند که اقدام قابل تقدیری است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: ارزش تقریبی این موقوفه 350 میلیون ریال کارشناسی شده است.

گرایلی تصریح کرد: اداره کل اوقاف استان به عنوان متولی بخشی از موقوفات وظیفه و رسالت خطیری را برعهده دارد که ضمن حفظ و حراست از اصل سرمایه نسبت به افزایش و ارتقای سرمایه موقوفات تلاش کند که این تلاش در سال جاری عرصه‌های مختلفی را در بر می‌گیرد.

وی افزود: با این اقدام خیر خواهانه آمار وقف‌های جدید استان از ابتدای سال تا‌کنون به عدد 49 فقره رسیده است.

انتهای پیام/غ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول