اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی:

وقف میراث ماندگار برای فقرزدایی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: وقف میراث ماندگار برای فقرزداریی در جامعه اسلامی است.

وقف میراث ماندگار برای فقرزدایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، محمدطاهر گرایلی با بیان اینکه وقف یک شاخص و اصل اسلامی است که ریشه در فرهنگ جامعه دارد، اظهار کرد: در واقع وقف به معنای گذشت آگاهانه از مایملک در راه خدا و برای قرب به خداوند است.

وی تصریح کرد: بر این اساس آن چه وقف می‌شود از مالکیت فردی خارج شده و علاوه بر خیراخروی برای واقف، منافع و خیر حاصل از موقوفه جمعی از بندگان خداوند را از امکانات رفاهی برای زندگی بهتر بهره‌مند می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، وقف را سرمایه‌ای بی‌نظیر و دارای اهمیت فوق‌العاده‌ای دانست که احیای آن می‌تواند برای جامعه و کشور یک سرمایه و پشتوانه باشد.

گرایلی، وقف را پایدار کردن بهره‌برداری از سرمایه برای تامین نیازهای مادی و معنوی نسل‌ها با انگیزه جلب رضایت الهی عنوان کرد و افزود: بنابراین باید این سرمایه پایدار که توسط واقفان خیراندیش به رسم امانت به ما سپرده شده است خوب مدیریت شود.

وی، احیا، حفظ، سرمایه‌گذاری، اجرای نیات واقفان خیراندیش و به روز کردن مال‌الاجاره‌ها را از اهداف و وظایف مهم سازمان اوقاف برشمرد و گفت: از آنجا که وقف یک پدیده دولتی نیست بلکه یک کار ارزشی است آحاد مردم هم در برابر آن مسئول و تاثیرگذار هستند.

انتهای پیام/ی/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول