اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی خبر داد

شناسایی 328 موقوفه جدید در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از شناسایی و کشف 328 موقوفه جدید در سطح استان خبر داد.

شناسایی 328 موقوفه جدید در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام محمدطاهر گرایلی عصر امروز در شورای اداری خراسان جنوبی اظهار کرد: صدور 150 حکم برای هیئت امنای امامزادگان، ساخت سه ضریح برای امامزادگان استان، آغاز عملیات بازسازی 30 امامزاده، پیگیری 23 طرح جامع امامزادگان برای اجرا و عملیات عمرانی امامزادگان شهدای باقریه بیرجند از مهم‌ترین اقدامات این نهاد در راستای توجه به امور بقاع متبرکه است.

وی ادامه داد: 70 امامزاده، یک‌هزار و 518 مسجد و 573 حسینیه در سطح استان وجود دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی آبرسانی به آستانه مبارکه شاه سلیمان علی (ع) خوسف با اعتباری بالغ بر 700 میلیون تومان را از دیگر اقدامات اداره کل در سطح استان عنوان کرد.

گرایلی گفت: همچنین ساماندهی هفت گلزار شهدا در بقاع متبرکه، آغاز عملیات بازسازی 30 امامزاده استان و پیگیری 23 طرح جامع امامزادگان از دیگر اقدامات این نهاد است.

وی کمک به مدارس علوم دینی را از دیگر برنامه‌های اوقاف دانست و تصریح کرد: در این راستا سال گذشته 53 میلیون تومان و طی شش ماه نخست امسال نیز 25 میلیون تومان به این مدارس کمک شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه هنوز عده‌ای تبعات منفی وقف را بازگو می‌کنند، افزود: در زمان حکومت پهلوی‌ها و طاغوت، رفتار بدی با وقف شده تا چهره وقف را مخدوش کنند هنوز هم این موضوع در برخی شهرها وجود دارد یا در بعضی موارد، عملکردها سبب می‌شود، گرایش به سمت این موضوع بیشتر شود.

گرایلی بیان کرد: سیاست کلی اداره کل اوقاف و امور خیریه این است که با مردم مدارا کنیم، رفتار خوبی داشته باشیم، موقوافات را به خوبی و با کمک مردم مدیریت کنیم و امانت‌دار خوبی نیز برای مردم باشیم.

وی تصریح کرد: رسانه‌ها نقش موثری در معرفی وقف به مردم دارند و مردم نیز باید احکام، آثار و برکات وقف را بدانند چون اگر نسبت به این موضوع مطلع شوند به این سنت حسنه و خدایی ترغیب و تشویق می‌شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی یادآور شد: برکات وقف و موقوفات طبق نیات واقفان به متن اصلی جامعه برمی‌گردد.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول