اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان زنجان خبر داد

کشف بیش از یک تن مواد مخدر در زنجان

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به کشف بیش از یک تن انواع مواد مخدر در زنجان گفت: اقشار مختلف مردم در مبارزه با پدیده خانمان‌سوز مواد مخدر نقش بسیار تعیین کننده‌ای دارند.

کشف بیش از یک تن مواد مخدر در زنجان

علیرضا صالحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: پیشگیری اولیه از اعتیاد بهترین درمان است و سلامتی جسمانی و روانی آسان به دست نیامده و نباید به آسانی از دست برود.

وی گفت: به لحاظ چند وجهی بودن مواد مخدر هرگونه اقدام تک بعدی خواه انتظامی و قضایی، خواه آموزشی و فرهنگی، درمانی و بهداشتی و ... به تنهایی نمی‌تواند موثر واقع شود و شدت عمل قضایی و انتظامی به تنهایی شاید به ظاهر موجب حذف علایم شود، ولی ریشه ها و علل ارتکاب جرائم و زمینه‌های بروز آن با تغییر شکل و در قالبی پیچیده‌تر همیشه باقی خواهد ماند.

فرمانده انتظامی استان زنجان ادامه داد: مبارزه با قاچاق مواد مخدر و پیشگیری از مصرف مواد افیونی نیازمند یک عزم ملی و همسویی خانوادها و دستگاه‌های متولی بوده و پلیس به تنهایی در این راه موفق نخواهد بود.

وی تاکید کرد: باید برنامه‌ریزی ویژه‌ای در زمینه مبارزه با مواد مخدر صورت گیرد و بدون شک دستگاه‌های فرهنگی و خانواده نقش اصلی و محوری را در این زمینه بر عهده دارند.

صالحی تصریح کرد: برای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر باید در چند جبهه پیشگیری، درمان و مبارزه با توزیع‌کنندگان و قاچاقچیان مواد مخدر وارد عمل شد.

وی اظهار داشت: دشمنان در جنگ نرم سعی دارند با هدف آلوده کردن جوانان به مواد مخدر قشر پویا، فعال و آینده ساز کشور را به ورطه سقوط بکشانند که در این زمینه همه باید هوشیار باشیم.

فرمانده انتظامی استان زنجان، برگزاری برنامه‌های مختلف در مورد تاثیرات مخرب مصرف مواد مخدر توسط سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی، اطلاع رسانی مستمر رسانه‌ها، برگزاری نمایشگاه‌ها و کارگاه‌های آموزشی را موثر در مبارزه با مواد مخدر ارزیابی کرد.

وی با اشاره به کشف بیش از یک تن انواع مواد مخدر در 10 ماهه سال‌جاری گفت: در این مدت پلیس با اجرای 47 طرح مختلف موفق به شناسائی و انهدام 26 باند فعال در این زمینه شده است.

انتهای پیام/2308/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول