اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل زندان‌های استان اصفهان:

اعتیاد و مواد مخدر جرم نخست بیشتر زندانیان

خبرگزاری فارس: مدیر کل زندان‌های استان اصفهان گفت: اعتیاد و مواد مخدر، سرقت، جرائم علیه اشخاص و جرائم علیه اموال چهار جرم نخست زندانیان است.

اعتیاد و مواد مخدر جرم نخست بیشتر زندانیان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، رمضان امیری ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان اصفهان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب تاکید دارند زندان‌ها به یک مدرسه آموزشی و اخلاقی تبدیل شود اظهار کرد: تحقق این امر جز با همراهی و عنایت دستگاه‌های مرتبط محقق نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه زندان‌ها برای دور شدن از جو پلیسی باید نگاهی فرهنگی داشته باشند، افزود: استفاده از آموزش‌های دینی زمینه کنترل راحت‌تر زندانی‌ها را فراهم کرده است و کسانی که این آموزش‌ها را دنبال می‌کنند، پس از اتمام دوره زندان، جرائمی که آنها را به زندان بازگرداند، انجام نمی‌دهند.

مدیر کل زندان‌های استان اصفهان اضافه کرد: ورزش یکی دیگر از راهکارهای کاهش آسیب‌ها در زندان است و هم اکنون زمینه استفاده از بسیاری از ورزش‌ها در زندان برای مددجویان فراهم است.

وی با اشاره به اقدامات آموزشی در زندان برای زندانیان بیان کرد: برپایی کلاس‌های نهضت سواد‌آموزی و آموزش رشته‌های فنی حرفه‌ای و نیز تحصیل در مقطع دانشگاهی بعثت زندان از جمله خدماتی است که زندانیان از آن استفاده می‌کنند.

امیری با بیان اینکه زمینه اشتغال با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای برای زندانیان ایجاد شده است، گفت: به مددجویان پس از آزادی 10 میلیون تومان وام برای ایجاد اشتغال اعطا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استان اصفهان دارای 11 مرکز اصلاحی و تربیتی است، اظهار کرد: در دو سال گذشته 18 هزار مترمربع از زندان مرکزی اصفهان بازسازی و نوسازی شده است.

مدیر کل زندان‌های استان اصفهان افزود: در زمینه بهداشتی و درمانی نیز 85 هزار ویزیت عمومی و 4 هزار و 500 ویزیت تخصصی ویژه مددجویان زندان صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 666 نفر از زندان‌های استان آزاد شدند، بیان کرد: اعتیاد و مواد مخدر، سرقت، جرائم علیه اشخاص و جرائم علیه اموال چهار جرم نخست زندانیان است.

امیری در پایان با اشاره به مشکلات زندان تصریح کرد: مشکلات بودجه‌ای، کمبود تجهیزات آتش نشانی، نبود انبار و سردخانه به منظور انبار مایحتاج و کمبود نیروی انسانی از جمله مشکلات زندان اصفهان است.

وی یادآور کرد: قرارداد ساخت زندان جدید اصفهان با قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) سپاه بسته شده و حداقل زمان برای ساخت آن پنج سال است.

انتهای پیام/63002/ح20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول