اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت مدیره انجمن روانشناسی ایران تشریح کرد

یافته‌های پژوهشی در ارتباط با شیوع مواد مخدر در نوجوانان بوشهر

خبرگزاری فارس: عضو هیئت مدیره انجمن روانشناسی ایران یافته‌های پژوهشی در ارتباط با شیوع مواد مخدر در نوجوانان استان بوشهر را تشریح کرد.

یافته‌های پژوهشی در ارتباط با شیوع مواد مخدر در نوجوانان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمد خانی صبح امروز در نشستی با عنوان «عوامل موثر بر گرایش جوانان به مواد مخدر صنعتی و ارائه راهکارهای پیشگیری انتظامی از آن» اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین چالش‌های روانی اجتماعی جوامع امروز مصرف مواد غیرقانونی توسط نوجوانان است که به دنبال آن مشکلات فرهنگی، اجتماعی، بهداشتی و روان‌شناختی متعددی نیز ایجاد می‌شود.

عضو هیئت مدیره انجمن روانشناسی ایران هدف پژوهش خود را بررسی شیوع مواد مخدر در نوجوانان استان بوشهر دانست و گفت: یافته‌ها نشان دادند که موادی از قبیل کدئین، مواد نیروزا، قرص اکس، ترامادول و حشیش به ترتیب شایع‌ترین مواد مصرفی در بین نوجوانان به شمار می‌روند.

وی اضافه کرد: درصد قابل توجهی از نوجوانان بوشهر انواع مواد مخدر مختلف را تجربه کرده‌اند، بنابراین برنامه‌های پیشگیرانه و انتظامی باید این گروه در معرض خطر را هدف قرار دهند. 

خانی در پایان گفت: با توجه به این نتایج،  محدود کردن دسترسی نوجوانان به مواد مخدر، ارائه اطلاعات صحیح، اصلاح نگرش‌های نادرست و آموزش والدین می‌تواند در پیشگیری از مصرف این گونه مواد در نوجوانان جلوگیری کند.

این جلسه به منظور اطلاع‌رسانی نتایج فعالیت‌های پژوهشی دفتر تحقیقات کاربردی ف.ا.ا. بوشهر، با عنوان «عوامل موثر بر گرایش جوانان به مواد مخدر صنعتی و ارائه راهکارهای پیشگیری انتظامی از آن» در سالن جلسات ستاد فرماندهی انتظامی استان بوشهر برگزار شد.

انتهای پیام/66006/ر20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول