اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خرم‌دره تاکید کرد

لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی مبارزه با مواد مخدر در دانشگاه‌ها

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان خرم‌دره بر لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی مبارزه با مواد مخدر در دانشگاه‌ها تاکید کرد.

لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی مبارزه با مواد مخدر در دانشگاه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌دره، رحیم نوری‌پور ظهر امروز در جمع مسئولان حوزه امنیت و بهداشت این شهرستان با اشاره به اعتبارهای تخصیص یافته به این شهرستان توسط دولت‌های نهم و دهم برای افزایش مکان‌های ورزشی خاطرنشان کرد: این امر به عنوان یکی از ابزارهای پیشگیری از مصرف مواد مخدر و جلوگیری از اعتیاد محسوب می‌شود.

وی بر لزوم تلاش در راستای بازپروری معتادین و حمایت از مراکز فعال در این زمینه، لزوم پاکسازی مناطق آلوده به مصرف مواد مخدر و برخورد قاطع نیروی انتظامی با معتادین خطرناک و جمع‌آوری آن‌ها در راستای تامین امنیت اجتماعی شهرستان بر تشکیل کمیته‌های تخصیصی این ستاد تاکید کرد.

* دشمن با جنگ نرم درصدد دستیابی به اهداف شوم خود است

فرماندار شهرستان خرم‌دره با تاکید بر لزوم رفع نقاط ضعف در مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: امروز دشمن به وسیله جنگ نرم به عنوان ابزاری مهم برای رسیدن به توطئه‌های شوم خود بهره گرفته و در این زمینه سرمایه‌گذاری‌های مادی و معنوی کلانی را داشته است.

وی افزود: مقابله با این توطئه‌های شوم مستلزم بهره‌گیری از همه امکانات است و همگان باید دست در دست هم داده و در مسیر دفع توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان گام بردارند.

نوری‌پور خواستار برنامه‌ریزی صحیح در شهرستان برای ریشه‌کنی استفاده از مواد مخدر و تلاش آموزش و پرورش و رسانه‌های جمعی در زمینه آگاه‌سازی والدین، نوجوانان و جوانان در زمینه مواد مخدر شد.

وی با تأکید بر لزوم آگاه‌سازی جوانان از خطرها و مضرات استفاده از مواد مخدر خاطرنشان کرد: موضوع اعتیاد به مواد مخدر علاوه بر یک مسئله اجتماعی، تبعات سیاسی و امنیتی را هم به دنبال دارد به گونه‌ای که هر روز شاهد کاهش سنی افراد معتاد هستیم.

* باید نوجوانان و جوانان را با مضرات مواد مخدر آگاه کرد

فرماندار خرم‌دره اضافه کرد: در این راستا مسئولان و والدین باید با آگاه‌سازی نوجوانان و جوانان نسبت به مضرات استفاده از مواد مخدر، ایشان را از افتادن در دام این بلای خانمان‌سوز نجات دهند.

وی افزود: هر چند که اقدامات مفیدی در این راستا انجام گرفته است، ولی امیدوار هستیم که شاهد کاهش گرایش مردم به ویژه جوانان به سمت این بلای خانمان‌سوز باشیم.

نوری‌پور با بیان اینکه دشمن با همه تلاش درصدد گسترش مصرف مواد مخدر از سوی جوانان ایران است، عنوان داشت: آمریکا هدف خود را مبارزه با گسترش استعمال مواد مخدر اعلام می‌کند وی در عمل چیز دیگری از خود نشان می‌دهد و خود از عاملان گسترش مواد مخدر در کشورهای مختلف است.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های نهادهای غیردولتی در بحث مبارزه با مواد مخدر بهره‌ بگیریم، اضافه کرد: پیشگیری، کار فرهنگی، تلاش برای غنی‌سازی مفید اوقات فراغت نوجوانان و جوانان از مسائل مهم در بحث مبارزه با مواد مخدر است.

* دوست ناباب از علل گرایش جوانان به مواد مخدر است

فرماندار شهرستان خرم‌دره با بیان اینکه مقوله مواد مخدر معضل بزرگی است که گریبان‌گیر جوانان این مرز و بوم شده است، اظهار داشت: برای مقابله با این معضل باید پیشگیری را مورد توجه قرار دهیم و در این مسیر همه تلاش خود را به کار بگیریم.

وی یکی از علل گرایش جوانان به استعمال مواد مخدر را معاشرت برخی از جوانان با دوستان ناباب عنوان و خاطرنشان کرد: متاسفانه مهمانی‌های نامناسب و برخی مسائل اخلاقی زمینه‌ساز اعتیاد جوانان را فراهم می‌کند که محدوده معتادان بیشتر در بین جوانان بیکار و فاقد اعتقادهای دینی است.

انتهای پیام/73001/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول