اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر قم خبر داد

انهدام 2 باند تهیه و توزیع مواد مخدر/ 500 کیلو تریاک و حشیش کشف شد

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان قم از دستگیری دو باند تهیه و توزیع مواد مخدر و کشف 500 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک و حشیش در قم خبر داد.

انهدام 2 باند تهیه و توزیع مواد مخدر/ 500 کیلو تریاک و حشیش کشف شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، منوچهر طالبی در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در مقر پلیس مبارزه با مواد مخدر استان برگزار شد اظهار داشت: با 45 روز تلاش شبانه‌روزی مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان قم اعضای دو باند تهیه و توزیع مواد مخدر در روزهای سوم و چهارم بهمن دستگیر و به مراجع قضایی استان تحویل شدند.

وی ادامه داد: با شناسایی و توقیف دو دستگاه کامیون در یکی از محورهای ورودی قم اعضای این باند شناسایی شده و 245 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک از آن‌ها کشف شد و در این ارتباط دو نفر دستگیر شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان قم خاطرنشان کرد: اعضای این باند 245 کیلوگرم تریاک را در میان بار میوه جاسازی کرده بودند که با اقدام سریع و هوشمندانه مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر دستگیر شدند و مواد مخدر کشف و ضبط شد.

طالبی بیان کرد: یک باند قاچاق مواد مخدر در محور سلفچگان شناسایی و دو کامیون بنز، یک خودروی نیسان و یک دستگاه پژوی 405 در این ارتباط توقیف شده و پنج نفر از اعضای این باند دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه 255 کیلوگرم مواد مخدر از نوع حشیش از این باند کشف شد ابراز کرد: 108 میلیون ریال وجه نقد و 9 دستگاه تلفن همراه از سرنشینان این خودروها کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان قم با اشاره به اینکه گرایش جوانان به مواد مخدر صنعتی مانند شیشه گسترش روزافزون داشته است گفت: خوشبختانه در استان قم به علت برخوردهای قوی پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان این آمار چشمگیر نبوده است.

طالبی تصریح کرد: استفاده از مواد روان گردان صنعتی بر تمام افراد حاضر در محیط تأثیر نامطلوب دارد و یکی از علت‌هایی که افراد به سمت شیشه روی می‌آورند این است که ترک این مواد نسبت به مواد مخدر سنتی دردهای جسمی کمتری در پی دارد.

وی با بیان اینکه نوع برخوردهای قضایی استان قم در سطح کشور بهترین است ادامه داد: شدت این برخوردها موجب شده است که باندهای قاچاق دیگر شهرها از رفت و آمد به این منطقه هراس داشته و همچنین میزان محموله مواد مخدری که توسط تولیدکنندگان به قم وارد می‌شود کاهش یابد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان قم با اشاره به اینکه استفاده از مواد مخدر یک جرم پنهان است افزود: بهترین راه برای مبارزه با مواد مخدر پیشگیری است و نیازمند آگاهی بخشیدن به مردم به ویژه در زمینه مصرف مواد مخدر صنعتی از قبیل شیشه هستیم.

طالبی خاطرنشان کرد: پیگیری‌های لازم برای ساخت کمپ اجباری ترک اعتیاد با نظارت اداره مبارزه با مواد مخدر در قم انجام شده و امید است با تأمین بودجه کافی تا پایان سال شاهد راه‌اندازی این کمپ باشیم.

انتهای پیام/2258/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول