اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان:

زنجان از استان‏‌های پاک کشور در زمینه مواد مخدر است

خبرگزاری فارس: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان گفت: بر اساس گزارشات، استان زنجان از استان‏‌های پاک کشور در زمینه مواد مخدر است.

زنجان از استان‏‌های پاک کشور در زمینه مواد مخدر است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آراض ضیائی ظهر امروز در جلسه کارگروه شورای مبارزه با مواد مخدر استان اظهار داشت: باید اطلاعات در زمینه معتادان موجود در مناطق مختلف استان زنجان به‏ روز باشد.

وی با اشاره به اینکه باید آسیب‎پذیری مناطقی چون اسلام‌آباد و بی‎سیم در شهر زنجان مورد بررسی و پژوهش قرار گیرد، خاطرنشان کرد: تعداد مکان‏‌های فرهنگی و مذهبی این منطقه بیشتر از سایر مناطق شهر است.

در ادامه این جلسه مدیر یکی از سمن‏‌های مردمی استان زنجان با بیان اینکه این سمن در منطقه بی‎سیم شهر زنجان ایجاد شده است، اضافه کرد: تشکل‎های مذهبی و ظرفیت‏های فرهنگی زیادی نیز در این منطقه وجود دارد.

 

* مصرف مواد مخدر افزایش پیدا می‏‌کند

غلام‎رضا الهی سرشت با اشاره به اینکه مصرف مواد مخدر به ویژه در نسل جوان رو به افزایش است، تصریح کرد: پرداختن به این مسئله از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی با بیان اینکه در طول سه سال و با حمایت اداره کل بهزیستی استان زنجان بیش از 6 هزار و 300 نفر از مادران منطقه بی‎سیم شهر زنجان مورد آموزش قرار گرفته‎اند، یادآور شد: بانک اطلاعاتی این افراد آموزش‌دیده نیز موجود است.

مدیر یکی از سمن‏‌های استان زنجان با اشاره به اینکه دوره‏‌های برگزار شده برای مادران و والدین در منطقه بی‎سیم شهر زنجان موقت نبوده است، ادامه داد: مادران در قالب این دوره آموزشی، آموزش‎های مختلفی را سپری کرده‏‌اند.

* ایجاد مرکز DIC زنان مورد توجه باشد

وی با تاکید بر اینکه در استان زنجان فقط دو یا سه مرکز DIC وجود دارد، اضافه کرد: این مراکز فقط به مردان خدمات ارائه می‏‌دهند.

الهی سرشت تاکید کرد: باید مرکزی به عنوان DiC تخصصی بانوان به منظور ارائه خدمات به متقاضیان در استان زنجان راه‎اندازی شود.

* نبود اورژانس اعتیاد در زنجان

وی با اشاره به عدم وجود اورژانس اعتیاد در استان زنجان، ادامه داد: راه‎اندازی این مرکز کمک بزرگی در زمینه مبارزه با مواد مخدر است.

مدیر یکی از سمن‏‌های استان زنجان با اشاره به مصرف شیشه در منطقه بی‎سیم یادآور شد: همکاری پلیس با این مسئله از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

انتهای پیام/73006/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول