اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

وحدت سرمایه اصلی مسلمانان جهان است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: وحدت، سرمایه اصلی مسلمانان جهان است.

وحدت سرمایه اصلی مسلمانان جهان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی در جشن وحدت که همزمان با چهارم دی ماه مصادف با 11 ربیع الاول با حضور اهالی اهل تسنن و تشیع بخش خورش‌رستم شهرستان خلخال و مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، اظهار داشت: وحدت یادگار حضرت رسول اکرم(ص) در بین مسلمانان است.

وی خاطرنشان کرد: آنهایی که «لا اله الا الله» را باور دارند ید واحده هستند و در مقابل دشمنان غدار در هر زمان قیام کرده‌‌اند و در برابر کسانی که خود را به عنوان جامعه جهانی به بشریت معاصر تحمیل کرده‌ و در فکر خدشه‌دار کردن اسلام هستند ایستادگی می‌کنند به طوری که امروز ترس دشمنان اسلام از وحدت مسلمین است.

عاملی گفت: دشمنان اسلام و وهابیت در عصر کنونی چون وحدت را عاملی در نرسیدن به اهداف و منافع اقتصادی خود دیده‌اند با مرزبندی‌های مختلف و ایجاد اختلاف افکار در بین ادیان و فرق و حمایت برخی از حکام منطقه در صدد کاهش وجهه اسلامی و دینی هستند.

نماینده ولی فقیه در استان یادآور شد: حضرت محمد(ص) پیامبر رحمت و عطوفت است و چرا باید نصایح ارزشمند قرآن در خصوص یکدلی و وحدت کنار گذاشته شده و با کوچکترین اختلاف، این دین الهی و سیره و سفارشات ائمه اطهار فراموش شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: اصلی‌ترین اولویت و نیاز مردم خورش‌رستم مهار آب در این منطقه است و حتی یک قطره از استعداد آبی منطقه نباید از منطقه خارج شود.

امام جمعه اردبیل افزود: از هفت نماینده استان در مجلس شورای اسلامی انتظار داریم اگر شهر هشتجین از لحاظ جمعیتی و سایر شاخص‌ها ظرفیت تبدیل شدن به شهرستان را دارد این مسئله را پیگیر باشند و ما نیز در کنار مردم از مسئولان کشور این خواسته به حق را پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم استاندار اردبیل نیز در سخنانی گفت: آرامش کنونی کشورمان در سایه نظام ارزشمند جمهوری اسلامی ایران است و باید این موهبت عظیم را قدر بدانیم.

اکبر نیکزاد تصریح کرد: ما افتخار می‌کنیم که در زیر پرچم ارزشمند نظام جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کنیم و پیشرفت همه جانبه کشورمان در سایه وحدتی بود که امام راحل در بین مردم به وجود آورد و ایستادگی مقتدرانه و پیروزی ایران اسلامی در زمان هشت سال دفاع مقدس در مقابل کشورهایی که علیه ایران قد علم کرده‌ بودند نتیجه همین اتحاد و همدلی مردم بود.

وی یادآور شد: امروز نیز در سایه همین وحدت و همدلی می‌توانیم در مقابل هجمه‌های استکبار جهانی ایستادگی کرده و بر تمام تهدیدات و هجمه‌های دشمن فائق آییم.

استاندار اردبیل از پیگیری پروژه‌های عمرانی در بخش خورش‌رستم خلخال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این جشن با مولودی‌خوانی در مدح پیامبر اکرم(ص) و پذیرایی از اهالی به پایان رسید.

انتهای پیام/62008/ج30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول