اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

تعامل سازنده می‌تواند وحدت بین جهان اسلام را تقویت کند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی وحدت و اتحاد مسلمانان را ضرورتی قطعی و راهبردی برای جهان اسلام دانست وگفت: با تعامل سازنده می‌توان وحدت بین جهان اسلام را تقویت کرد.

تعامل سازنده می‌تواند وحدت بین جهان اسلام را تقویت کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در پیامی به مناسبت هفته وحدت که امروز نسخه‌ای از آن به دفتر خبرگزاری فارس ارسال شده، آورده است: مسلمانان از هر فرقه و طایفه‌ای که هستند باید در راستای منافع و مصالح جهان اسلام با یکدیگر همراهی، همکاری و تعاون، تفاهم و تعامل سازنده داشته باشند.

در این پیام آمده است: مسائل قومی و مذهبی نباید موجب تنازع، تخاصم، شقاق، تفرقه و نفاق شود زیرا مسلمانان در اصول کلی توحید، قرآن، نبوت، معاد، قیامت، وحی، حج بیت الله الحرام، اصول کلی دیانت و احکام اسلامی اشتراک دارند.

امام جمعه اراک در ادامه این پیام آورده است: عوامل گوناگون سیاسی و سلیقه‌ای گاهی موجب تفرقه افکنی، عداوت، دشمنی، جنگ و خونریزی می‌شود که این مهم خواست دشمنان اسلام، صهیونیست و استکبار جهانی است.

این پیام می‌افزاید: برای تحقق وحدت دو راهکار عمده تفاهم علما، فقها، خبرگان علمی، فقهی و معرفتی دنیای اسلام و گروه‌های مرجع در این رابطه و گروه‌های سیاسی و زمامداران و رهبران سیاسی جهان اسلام وجود دارد.

در ادامه این پیام آمده است: رسالت عظیم علما بسیار مهم، تاثیرگذار و سازنده است زیرا با وحدت و همدلی می‌توانند جریان سیاسی جهان اسلام را به سمت مصالح و منافع دنیای اسلام بسیج کنند.

این پیام یادآور شده است: علمای جهان اسلام باید در راستای اتحاد، تقرب، همدلی و همفکری و راه مردان بزرگ تاریخ صد ساله اخیر گام بردارند و اجازه ندهند تا عناصر کوردل آب به آسیاب دشمنان و صهیونیسم بریزند.

امام جمعه اراک در پیام خود آورده است: در حقیقت پیامبر اعظم(ص) اختلافات درونی دنیای اسلام، حب دنیا و فرار از مرگ را عوامل بسیار مهم در ضعف، انحطاط و سقوط مسلمانان و سلطه دشمنان معرفی کرده‌اند.

وی در ادامه این پیام خاطر نشان کرده است: با برگزاری اجلاس‌های مشترک، تشکیل اتحادیه‌های پایداری، تعامل سازنده با یکدیگر می‌توان زمینه‌های مشترک وحدت و اتحاد بین جهان اسلام را تقویت کرد.

انتهای پیام/87002/ح/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول