اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای اردبیل:

بی‌مهری به استعدادهای ورزش اردبیل پسندیده نیست

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای استان اردبیل گفت: استان اردبیل سال‌ها است که از بی‌مهری مسئولان به ورزشکاران و جوانان در رنج و عذاب است و هرگونه توجیه در این زمینه قابل قبول نیست.

بی‌مهری به استعدادهای ورزش اردبیل پسندیده نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، غلام‌عسگر کریمیان در نشست جوانان و ورزشکاران استان اردبیل با وزیر ورزش و جوانان در مجتمع فرهنگی، هنری فدک اردبیل اظهار داشت: ما به وجود عالمان و بزرگان این دیار از مقدس اردبیلی گرفته تا آیت‌الله مروج و ورزشکاران و قهرمانان بی‌تمنا و بی‌ادعا همچون یسری، رجبی، اعلمی و... افتخار می‌کنیم که هم در صحنه ورزش و هم گذشت و ایثار، ماندگار شده و جاودانه ماندند.

وی از شهر اردبیل به عنوان شهر شیرمردان و شیر زنان قهرمان و علاقه‌مند به اهل بیت یاد کرد و افزود: در سه دهه اخیر بعد از پیروزی انقلاب فرصتی استثنایی به وجود آمده تا بهترین سرمایه‌های این کشور به منصه ظهور و بروز برسند که باید قدر این فرصت‌ها را بدانیم.

کریمیان به تفاوت معنادار تزریق اعتبارات ورزشی به استان اشاره کرد و ادامه داد: این میزان اعتبار هیچ تناسبی با کسب مدال‌های ورزشکاران این استان در المپیک و پارالمپیک ندارد چرا که به رغم این کمبودها و خلأها ورزشکاران ما در اوج ایثار توانستند برای کشور خود افتخاری بزرگ کسب کنند.

این مسئول ضرورت احداث مجتمع اداری هیئت‌های ورزشی استان، میهمانسراها،‌ کمپ تیم‌های ملی، سالن‌های غذاخوری و خوابگاه‌های ورزشی را در نقاط مختلف یادآور شد و خاطرنشان کرد: به دلیل برخی قوانین بسته و بومی، محلی قادر نیستیم توسعه همه‌جانبه را شاهد و ناظر باشیم که به نظر می‌رسد بالاتر از اعتبارات استانی می‌توان با تأمین اعتبارات ملی در این زمینه موفق عمل کرد.

وی بالا بردن بهره‌وری در حوزه ورزش و ارتقای شاخص‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را یادآور شد و تصریح کرد: ما انتظار داریم پایگاه‌های قهرمانی فعال‌تر شده و کمبود فضاهای ورزشی متناسب با استانداردها نیز ترمیم شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای اردبیل اضافه کرد: با توجه به اینکه بانوان ما نیمی از جامعه ورزشی استان را تشکیل می‌دهند همچنان از کمبود امکانات و تزریق اعتبارات رنج می‌برند که فعال و پویا کردن رشته‌های متنوع ورزش‌های بانوان نیازمند عزمی جدی و همکاری نزدیک است.

کریمیان در ادامه با گلایه از برخی کم توجهی‌ها به مسائل تربیتی و فرهنگی در کنار توسعه ورزش قهرمانی بیان کرد: نبود قوانین متقن سبب شده تا برخی ورزشکاران از حمایت‌های لازم در ایام قهرمانی و افتخارآفرینی خود محروم بمانند و در کنار آن این استان همچنان از نبود اسپانسرهای قوی به دلیل واقع نشدن مجموعه‌های تولیدی و اقتصادی پایدار رنج می‌برند.

وی از ورزش به عنوان ابزار انگیزشی در حرکت و پویایی جوانان یاد کرد و ادامه داد: تسهیلات ویژه‌ای برای فعالان این حوزه در حمایت از بخش ورزش و جوانان تزریق و تأمین نشده و همچنان نارسایی‌ها در این حوزه مشهود به نظر می‌رسد.

کریمیان گفت: ما اگر در بین استان‌های کشور جزو سه استان برتر در کسب مدال‌های المپیک هستیم در توسعه فرهنگی نیز صاحب رتبه‌های ممتاز و برتر می‌باشیم که جا دارد با توجهی فراگیرتر و عمیق‌تر بتوان این برنامه‌ریزی‌ها را به سرانجام رساند.

انتهای پیام/62006/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول