اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرمانده سپاه اردبیل:

یادواره شهدای کربلای 5 تا سوم اسفند ادامه می‌یابد

خبرگزاری فارس: جانشین سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: در پنج محله شهر اردبیل و تا سوم اسفندماه پایان عملیات کربلای چهار و پنج در قالب یادواره‌ها و شب‌های خاطره آیین‌های گرامیداشت شهدای گرانقدر این عملیات ادامه می‌یابد.

یادواره شهدای کربلای 5 تا سوم اسفند ادامه می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سردار غلام‌عسگر کریمیان عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ ایثار و شهادت که در محل استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: مراسم گرامیداشت شهدای کربلای 4 و 5 استان اردبیل که تعداد آنها حدود 253 شهید والامقام است، 26 دی ماه در حسینیه ثارالله سپاه استان و از ساعت 9:30 صبح تا 12 ظهر با حضور خانواده‌های شهدا، مسئولان و آحاد مردم برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه عملیات کربلای 5 تا سوم اسفندماه ادامه داشت، امسال در یک ابتکار مناسب با همکاری بسیج محلات و جوانان انقلابی شب‌های خاطره شهدای کربلای 4 و 5 برگزار می‌شود.

کریمیان خاطرنشان کرد: این برنامه در محلاتی که بیشترین شهدا را در عملیات کربلای 4 و 5 تقدیم انقلاب کردند و حضور مؤثری در این رزم جاودانه در برابر خصم داشتند نظیر محله محمدیه، نواب صفوی، یساول و فاطمی برگزار می‌شود.

این مسئول در ادامه اضافه کرد: این برنامه به صورت هفتگی در این محلات با حضور هیئت امنا و بسیجیان به صورت خودجوش و مردمی برگزار می‌شود که در هفته اول محله محمدیه در هفته دوم محلات نواب صفوی در هفته سوم محله یساول و در هفته پایانی نیز محله فاطمی تولیت برگزاری این برنامه ارزشی را عهده‌دار هستند.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: امیدواریم در سال‌های آینده و در همین شورای فرهنگ ایثار و شهادت برای یادواره شهدای سرباز استان زمان دقیقی تعیین شود تا بتوانیم با برنامه‌ریزی مناسب این یادواره را همه ساله در موعد مقرر برگزار کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جانشین فرمانده سپاه اردبیل در ادامه سخنان خود گفت: یادواره شهدای کربلای 4 و 5 با قرائت قرآن، پخش سرود جمهوری اسلامی ایران توسط گروه رزم‌نوازان و همچنین پخش نماهنگ و کلیپ از ساعت 9:30 صبح روز 26 دی ماه آغاز می‌شود و سپس سردار محمد اوصانلو فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا سخنرانی کرده و با برگزاری برنامه شعرخوانی و مداحی توسط صادق آهنگران مداح اهل بیت و دوران دفاع مقدس این برنامه اجرایی می‌شود.

کریمیان یادآور شد: در این برنامه سرود حماسی توسط گردان حضرت قاسم اجرا می‌شود و بحث اطلاع‌رسانی، تهیه و پخش تیزر از تلویزیون شهری و صدا و سیما نیز از امروز آغاز می‌شود.

وی از توزیع هزاران پوستر و کارهای مناسب اطلاع‌رسانی برای برگزاری با شکوه یادواره شهدای کربلای 4 و 5 در سطح استان خبر داد و افزود: امسال به دلیل محدودیت منابع نتوانستیم برای حضور خانواده‌های شهدا از شهرستان‌ها در این یادواره برنامه‌ریزی مطلوبی داشته باشیم به طوریکه پیش‌بینی می‌شود این برنامه به صورت کلی و در مرکز استان با حضور خانواده‌های شهدا برگزار شود.

کریمیان به تأمین امنیت محسوس و نامحسوس این برنامه و همچنین راه‌اندازی ایستگاه‌های صلواتی در کنار برگزاری یادواره شهدا اشاره کرد و اظهار داشت: ما از راهنمایی و رانندگی انتظار داریم در بحث حل مشکلات ترافیکی اطراف حسینیه و خیابان‌های مجاور اقدامات لازم را انجام دهد.

این مسئول همچنین از انتشار ویژه‌نامه عملیات کربلای پنج و توزیع هزار نسخه از آن خبر داد و تصریح کرد: در این عملیات یاد سرداران شهید همچون یسری گرامی داشته شده و از سرداران بر جای مانده از آن دوران نظیر نوعی‌اقدم، بابازاده، اکبری و یزدانی دعوت کردیم تا در این یادواره عظیم شرکت کنند.

انتهای پیام/62004/آ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول