اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه شورای فرهنگ ایثار و شهادت

نیکزاد: یادواره شهدا تلنگری است که از خواب غفلت بیدار شویم

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: برگزاری یادواره‌های شهدا تلنگری به همه ما است که از خواب غفلت بیدار شویم و بدانیم که برای استقرار و پایداری نظام جمهوری اسلامی ایران چه بهای سنگینی پرداخت کردیم.

نیکزاد: یادواره شهدا تلنگری است که از خواب غفلت بیدار شویم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد بعد از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ ایثار و شهادت که با محوریت برگزاری یادواره شهدای کربلای چهار و پنج در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری یادواره‌های شهدای مختلف در قالب صنوف، محلات و فصول مختلف بهانه‌ای است تا با فرهنگ ایثار و شهادت آشنایی نزدیک‌تری پیدا کنیم و بدانیم که در آبادانی و استقلال این کشور چه سرمایه‌های عظیمی را از دست داده‌ایم تا امروز شاهد عظمت و عزت انقلاب در عرصه‌های جهانی و بین‌المللی باشیم.

وی با تاکید بر اینکه به بهانه‌های مختلف باید این فرهنگ غنی ترویج پیدا کند، خاطر نشان کرد: قطعاً شهدای ما به چنین برنامه‌هایی نیاز ندارند بلکه ما هستیم که به یادآوری چنین ایثارگری نیاز داریم تا روح و فطرتمان زنده و بالنده و آگاه‌تر از همیشه در مسیر تعالی و ترقی قرار گیرد.

نیکزاد با اعلام اینکه نسل جوان ما باید با مطالعه وصیتنامه شهدا و قرائت آن با چنین سرمایه‌های عظیم شایسته و مطلوب آشنا شوند، تصریح کرد: برگزاری یادواره‌های شهدا احساس مسئولیت را در جامعه تقویت کرده و روح ایثار و گذشت را بهتر از گذشته نهادینه می‌کند.

رئیس شورای فرهنگ ایثار و شهادت اضافه کرد: همه ما باید به سمتی حرکت کنیم تا به بهترین شکل پیرو راه شهدا و مکتب حسینی باشیم که در این عزم جزم آنهایی موفق هستند که هر روز بر آموخته‌های خود در مورد شهدا و عزتمندی آنها بیفزایند و به اعتلای این جایگاه رفیع بهتر از هر زمان دیگر عمل کنند.

وی در ادامه سخنان خود از برگزاری مطلوب یادواره یک‌هزار و 441 شهید سرباز استان در هفته گذشته با همت و همکاری تمام مجموعه‌های اجرایی و عضو شورای فرهنگ ایثار و شهادت بیان کرد: باید برگزاری یادواره شهدای سرباز در تقویم اجرایی این استان به مانند یادواره شهدای کربلای چهار و پنج که همه ساله 19 دی ماه برگزار می‌شود، ثبت و ضبط شود.

استاندار اردبیل یادآور شد: امسال با عنایت فرماندهان سپاه استان در برگزاری یادواره شهدای کربلای چهار و پنج که قرار بود 19 دی برگزار شود به دلیل تقارن با برگزاری یادواره شهدای سرباز اختلال ایجاد شد و قرار است پس فردا 26 دی ماه این یادواره با عظمت و شکوه خاص در اردبیل برگزار شود.

نیکزاد ادامه داد:‌ همه ما باید تلاش کنیم تا این یادواره با هماهنگی و برنامه‌ریزی مناسبی که برای آن تدارک دیده شده است، به شکل مطلوب و آبرومند برگزار شود.

انتهای پیام/62001/ب20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول