اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرمانده سپاه استان اردبیل:

26 دی ‌یادواره شهدای کربلای 4 و 5 در اردبیل برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: 26 دی ماه یادواره شهدای کربلای 4 و 5 اردبیل در حسینیه ثار‌الله سپاه این شهر برگزار می‌شود.

26 دی ‌یادواره شهدای کربلای 4 و 5 در اردبیل برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سردار غلام‌عسگر کریمیان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در آستانه برگزاری این یادواره ارزشمند اظهار داشت: به دلیل ماهیت استکبار‌ستیزی انقلاب اسلامی ایران استکبار جهانی و در راس آن آمریکا توطئه‌های مختلفی را علیه کشورمان تدارک دیده که به لطف خدا همه آنها در سه دهه گذشته با ناکامی روبه‌رو شده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از این توطئه‌ها جنگ مستقیم عراق و تحمیل آن علیه جمهوری اسلامی ایران بود که رژیم بعث عراق در 31 شهریور ماه 59 در حالی که انقلاب اسلامی نوپا بوده و به مانند کودک تازه متولد شده هنوز به بلوغ نرسیده بود جنگ نابرابری را آغاز کرد تا به این سرزمین ضربه مهلک وارد کند.

جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل یادآور شد: در آن زمان وضع کشورمان به گونه‌ای نبود که در مقابل تهدیدات دشمن ایستادگی کنیم و به یقین اگر تدبیر امام راحل (ره) در شکل دادن و سازماندهی مقاومت مردمی با محوریت بسیج نبود کشورمان بسیار آسیب‌پذیر و شکننده نمود و جلوه پیدا می‌کرد.

کریمیان گفت: در هشت سال جنگ تحمیلی مردم صحنه‌گردانان اصلی جنگ بودند که با تکیه بر فرهنگ عاشورایی وارد میدان شده و از انقلاب اسلامی دفاع کردند.

این مسئول تاکید کرد: متوسط سن رزمندگان میادین نبرد جوانان 15 تا 25 ساله بودند که با معرفتی کامل و هدایت و رهنمودهای امام راحل (ره) زمینه اقتدار جمهوری اسلامی ایران را فراهم آورده و دشمنان را نیز مجبور به عقب‌نشینی کردند.

جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل بیان داشت: عملیات کربلای 5 با مقدمه‌ای به نام عملیات کربلای 4 که در تاریخ 3 دی ماه 65 انجام شد برنامه‌ریزی و تدارک دیده شد تا بتوان ضربه‌ای مهلک را به پیکره دشمن وارد کرد.

کریمیان افزود:‌ پس از شکست عملیات کربلای 4 که علت اصلی آن لو رفتن اطلاعات بود امام راحل (ره) خطاب به فرماندهان دستور دادند که بلافاصله حمله دیگری را تدارک ببینند تا موتور دشمن را خاموش کنند.

وی تصریح کرد: بعد از 16 روز از عملیات کربلای 4 عملیات سرنوشت‌ساز کربلای 5 در 19 دی ماه سال 65 صورت گرفت که سبب غافلگیری دشمن شد به طوری که این عملیات در سوم اسفند ماه 65 به اتمام رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل ادامه داد: در کربلای 5 ما با رمز «یا زهرا» وارد عمل شدیم و با 200 گردان رزمی پیاده، 24 گردان توپخانه و تیپ 110 خادم و تیپ مستقل بدر در منطقه شلمچه به دشمن حمله‌ور شدیم که تعداد کشته و زخمی دشمن در این عملیات به بیش از 60 هزار نفر رسید.

کریمیان ابراز داشت: در این عملیات دشمن آسیب جدی دیده و 200 دستگاه تانک و به همین میزان خودرو و بسیاری از سلاح دشمن به غنیمت گرفته شد و یک پیروزی ارزشمند برای رزمندگان اسلام رقم خورد.

این مسئول گفت: بعد از عملیات کربلای 5 مقدمات تصویب قطعنامه 598 که حق و حقوق ایران در این قطعنامه نسبت به سایر قطعنامه‌ها بیشتر رعایت شده بود فراهم آمد.

این یادگار دوران دفاع مقدس افزود: یادواره شهدای عملیات کربلای 4 و 5 همه ساله 19 دی ماه برگزار می‌شود که به دلیل تقارن با یادواره شهدای سرباز استان امسال استثنائاً 26 دی ماه برگزار می‌شود که از عموم مردم دعوت می‌کنیم در این مراسم حاضر شوند.

کریمیان یادآور شد: استان اردبیل بیشترین شهدای خود را که حدود 253 شهید بود در عملیات کربلای 5 تقدیم نظام اسلامی کرد و به همین دلیل شورای فرهنگ عمومی استان 19 دی را به نام روز شهدای اردبیل معرفی کرد.

وی عنوان کرد: در این برنامه قرار است مداحی، شعر‌خوانی و سرودهای حماسی اجرا شده و یکی از سخنرانان کشوری نیز در اهمیت مقام و منزلت شهدا سخنرانی کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل در پایان سخنان خود اذعان داشت: در صورت تصویب شورای فرهنگ عمومی کشور 19 دی در تقویم کشورمان به نام روز شهدای اردبیل نامگذاری خواهد شد.

انتهای پیام/62001‌/ش40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول