اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل مطرح کرد

برپایی 130 یادواره شهدا در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 130 یادواره شهدا در نقاط مختلف استان با هدف تکریم و تعظیم مقام عزتمند شهدا و خانواده‌های ارزشمند این شهیدان برگزار شده است.

برپایی 130 یادواره شهدا در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدودود سیدشنوا عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ ایثار و شهادت در مشگین‌شهر اظهار داشت: این یادواره‌ها اغلب به صورت محله‌ای، فصلی و در بین اقشار مختلف مردم بوده و سبب شده تا بیش از گذشته اندیشه‌ها و آرمان‌های اصیل شهدا تبلیغ، ترویج و اطلاع‌رسانی شود.

وی با بیان اینکه در کنار برگزاری این یادواره‌ها، آثار مربوط به زندگینامه شهدا در شهرستان‌های نیر و کوثر چاپ و توزیع شده است، ادامه داد: کتاب زندگینامه شهدای شهرستان پارس‌آباد نیز به زودی چاپ و در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.

* یادواره 605 شهید مشگین‌شهر به زودی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل خاطرنشان کرد: یادواره 605 شهید والامقام شهرستان مشگین‌شهر به زودی برگزار می‌شود که امیدواریم با برگزاری آن یاد و خاطره شهدا و سرداران شهید این شهرستان گرامی داشته شود که به احتمال قوی این برنامه در سالگرد تأسیس بنیاد شهید در 22 اسفندماه برگزار می‌شود.

سیدشنوا همچنین از برگزاری اولین کنگره شهدای زن در سوم اسفندماه خبر داد و اضافه کرد: در این کنگره استانی سعی می‌شود، یاد و خاطره  شهدای زن پاس داشته شده و بیش از گذشته جایگاه و رسالت زنان در عرصه دفاع مقدس تبیین و تشریح شود.

این مسئول همچنین از برگزاری یادواره شهدای «خیبر» و «بدر» شمال‌غرب کشور در 14 اسفندماه امسال خبر داد و بیان کرد: در این زمینه برنامه‌ریزی‌ها با هدف توسعه همه‌جانبه فرهنگ ایثار و شهادت اجرایی می‌شود.

در ادامه این جلسه امام جمعه شهرستان مشگین اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را نشأت گرفته از والامقامی شهیدان و تبعیت از آرمان بلند آنها برشمرد و گفت: پاسداشت شهدا در حقیقت پاسداشت ارزش‌های ناب اسلامی است که بهتر است همه با توان مضاعف در برگزاری برنامه‌ها مشارکت کنند.

حجت‌الاسلام غلامرضا باوقار افزود: مسئولان برگزاری باید از تبدیل شدن یادواره‌های شهدا به مجالس ختم پرهیز کرده و جلوگیری کنند.

وی تصریح کرد: اگر امروز همه دشمنان این نظام در گوشه انزوا قرار گرفتند به خاطر دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی در سه دهه گذشته است که کید آنها را خنثی کرده است.

فرماندار شهرستان مشگین‌شهر نیز عنوان کرد: از سه هزار و 400 شهید استان 600 شهید از خطه شهیدپرور مشگین‌شهر بوده و این شهرستان بیش از یک‌هزار و 500 جانباز و 100 آزاده را نیز تقدیم نظام اسلامی ایران کرده است.

سیدحمید عباداللهی اضافه کرد: نخستین یادواره شهدای مشگین‌شهر با حضور برخی از مسئولان کشوری اسفندماه برگزار می‌شود که جا دارد همه دستگاه‌های متولی در این زمینه ورود عالمانه داشته باشند.

* برگزاری یادواره شهدای بسیج عشایری استان اردبیل

فرمانده سپاه ناحیه عشایری استان اردبیل نیز از برگزاری یادواره شهدای بسیج عشایری استان در دهه فجر در بخش اصلاندوز خبر داد.

علیرضا نوری در ادامه بیان کرد: این یادواره با حضور فرمانده سپاه استان، خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و آحاد مردم در سالن 9 دی اصلاندوز برگزار می‌شود.

وی به ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تقویت روحیه بسیجی در جامعه تأکید کرد و ادامه داد: شهیدان با نثار خون و جان خود سبب عزت و اقتدار نظام اسلامی شدند.

نوری به کار بستن پیام‌ها و وصایای شهدا و نیز صیانت از دستاوردها و ارزش‌های انقلاب را وظیفه همگان دانست و امنیت، پیشرفت و توسعه کشور را مرهون شهدا دانست.

انتهای پیام/62004/ذ30 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول