اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رییس بسیج ورزشکاران همدان:

نباید از برگزاری یادواره شهدای ورزشکار غافل شد

خبرگزاری فارس: رئیس بسیج ورزشکاران همدان با بیان اینکه یادواره شهدای ورزشکار حداکثر تا اردیبهشت 92 در همدان برگزار می‌شود، گفت: نباید از برگزاری یادواره شهدای ورزشکار غافل شد.

نباید از برگزاری یادواره شهدای ورزشکار غافل شد

علیرضا‌ شمسی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس در همدان درباره یادواره شهدای ورزشکار استان اظهار کرد: بیش از 400 شهید ورزشکار در استان همدان داریم که فعلاً در حال بررسی و جمع‌آوری مشخصات شناسنامه‌ای، محل و زمان شهادت، رشته ورزشی، وصیت‌نامه و خاطرات این شهیدان هستیم تا یادواره بسیار با شکوهی را در مقام آنها برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه در حال بررسی نقاط ضعف و قوت استان‌هایی هستیم که این یادواره را برگزار کرده‌اند، ادامه داد: در شورای عالی ورزشکاران این را مطرح کرده‌ایم و در این شورا تمام دستگاه‌های ورزشی استان را مجاب کرده‌ایم تا اسامی شهدا خود را به ما معرفی کنند.

رئیس بسیج ورزشکاران همدان ادامه داد: شورای بسیج ورزشکاران تصمیم گرفته اگر امسال شرایط فراهم شود این مراسم بزرگ برگزار می‌شود در غیر این صورت قطعاً در اردیبهشت ماه سال آینده این مراسم اجرا خواهد شد.

وی گفت: ما تمام توان خود را انجام می‌دهیم که این یادواره در خور و شأن شهدا برگزار شود همچنین از تمام وزرا و مسئولان تراز اول کشور و خانواده شهدا برای باشکوه تر شدن این مراسم دعوت خواهیم کرد.

شمسی‌پور در خصوص رویکرد‌های این سازمان گفت: تأسیس پایگاه حمزه سیدالشهداء، برگزاری دوره‌های حلقه صالحین، سرکشی به خانواده شهدای ورزشکار، حضور ورزشکاران در اردوی راهیان نور، سازماندهی و اعزام به مناطق عملیاتی به‌منظور آشنایی با فرهنگ دفاع مقدس از دیگر رویکردهای این سازمان است.

وی با بیان اینکه مربیان تمام رشته‌های ورزشی برای آموزش و تربیت به‌ عنوان سرگروه حلقه‌های صالحین به مشهد اعزام می‌شوند، تأکید کرد: این نوع از آموزش و تسری آن در بین ورزشکاران باعث می‌شود تا مسائلی که ورزشکاران ما در سال‌های گذشته در مسابقات برون‌مرزی به‌وجود آوردند و از دید دوربین‌ها هم دور نماند دیگر صورت نگیرد.

رئیس بسیج ورزشکاران همدان حلقه‌های صالحین را عامل پر کردن خلأهای فرهنگی در ورزش دانست و ابراز داشت: این طرح یکی از رویکردهای خوب بسیج ورزشکاران است.

وی درباره تشکیل شدن این سازمان در شهرستان‌ها بیان کرد: در حال حاضر در تمام شهرستان‌های استان بسیج ورزشکاران با یاری سپاه و اداره ورزش و جوانان تشکیل شده و نظارت خوبی ما بر آنها داشته‌ایم، واقعاً همه به این نتیجه رسیدند که بسیج ورزشکاران بازوی قدرتمندی برای کارهای فرهنگی است.

شمسی‌پور درباره هدف اصلی این سازمان گفت: تربیت ورزشکارانی که سفیر خوبی برای جمهوری اسلامی در مسابقات برون‌مرزی باشد، از اهداف این سازمان است.

وی افزود: ما می‌خواهیم ورزشکاری تحویل جامعه دهیم که در شأن جمهوری اسلامی باشد، گسترش ورزش پهلوانی تمام تلاش ما این است که آینده ورزش کشور به دست ورزشکاران با اخلاق باشد.

رئیس بسیج ورزشکاران استان همدان در مورد تعداد ورزشکاران بسیجی استان گفت: ما نزدیک به 2 هزار نفر در بخش آقایان و 700 ورزشکار بسیجی در بخش بانوان در استان همدان داریم که این آمار در حال افزایش است.

انتهای پیام/2499/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول