اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور

درصد عضویت در کتابخانه‌های بشرویه 2 رقمی شد

خبرگزاری فارس: رئیس سابق اداره کتابخانه‌های عمومی بشرویه گفت: کتابخانه‌های عمومی بشرویه از معدود کتابخانه‌های کشور است که درصد عضویت در کتابخانه‌ها به نسبت جمعیت دو رقمی شده و در سال جاری به 10.5 درصد رسیده است.

درصد عضویت در کتابخانه‌های بشرویه 2 رقمی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه محمود کاظم‌زاده صبح امروز در آیین تودیع و معارفه رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بشرویه اظهار کرد: با توجه به تاریخچه فرهنگی و پیشینه تاریخی این شهرستان، مردم این خطه نیز در عرصه‌های فرهنگی به‌ویژه در امر کتاب و کتابخوانی مشارکت فعال و گسترده‌ای دارند.

وی ادامه داد: کسب عنوان کتابخانه برتر فرهنگی کشور در سال 90، انتخاب کتابخوان برتر کشوری و کتابدار نمونه استان خراسان جنوبی از کتابخانه ملاعبدالله بشروی و کسب عنوان اداره کتابخانه‌های برتر کشوری در 91 حاصل تلاش پرسنل کتابخانه‌های شهرستان و حضور فعال اعضاء در برنامه‌های فرهنگی این کتابخانه بوده است.

رئیس سابق اداره کتابخانه‌های عمومی بشرویه افزود: کتابخانه‌های عمومی بشرویه از معدود کتابخانه‌های کشور است که درصد عضویت در کتابخانه‌ها به نسبت جمعیت دو رقمی شده و در سال جاری نیز به 10.5 درصد رسیده است.

*جذب 300 میلیون ریال کمک خیر برای ساخت کتابخانه ارسک

رئیس انجمن کتابخانه ارسک با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل در کتابخانه بخش ارسک کمبود فضا است، تصریح کرد: این کتابخانه با بیش از 600 عضو فعال جوابگوی نیاز مراجعان نیست و باید کتابخانه‌ای در شأن مردم فرهنگی و کتابخوان ارسک ساخته شود.

محمدرضا وکیل‌زاده عنوان کرد: ساختمان فعلی کتابخانه در فضای محدود استیجاری با یک نفر نیرو دایر است و تقاضا داریم تا زمان ساخت کتابخانه جدید مکان مناسبی برای استفاده مراجعان و اعضاء اختصاص یابد.

وی از جذب 300 میلیون ریال کمک خیر برای ساخت کتابخانه جدید ارسک خبر داد و گفت: از محل اعتبارات تملک 200 میلیون ریال اعتبار اختصاص یافته که امید است پس از جذب این اعتبارات عملیات ساخت کتابخانه جدید بخش ارسک آغاز شود.

*خیران را برای وقف در امور کتابخانه تشویق کنیم

امام جمعه بشرویه نیز با اشاره به هفته وقف و ضرورت تبلیغ وقف در امور منفعتی جامعه اظهار کرد: موقوفات و رقبات متعددی در سطح این شهرستان وجود دارد که باید با تبلیغ، خیران را برای وقف در امور کتابخانه‌ها که تمام جامعه از آن بهره می‌برند، تشویق کنیم.

شمس‌الدین افزود: توسعه و رونق کتابخانه‌ها از جمله باقیات صالحات و امور خیر عام‌المنفعه است که سبب خیر و برکات زیادی در جامعه می‌شود.

در پایان این مراسم از خدمات محمود کاظم‌زاده رئیس سابق اداره کتابخانه‌های عمومی بشرویه تقدیر و نرگس روایتی به عنوان رئیس جدید اداره کتابخانه‌های عمومی بشرویه معرفی شد.

انتهای پیام/69006/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول