اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان میراث فرهنگی مطرح کرد

حضور 102 ایل عشایری در جشنواره کشوری

خبرگزاری فارس: معاون حقوقی و امور مجلس و استان‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: از هفته آینده و با مشارکت 102 ایل عشایری از مناطق مختلف کشور، اولین جشنواره صدای عشایر در تهران برگزار می‌شود.

حضور 102 ایل عشایری در جشنواره کشوری

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسن شعبان‌پور عصر امروز در حاشیه مراسم معارفه مدیرکل جدید میراث فرهنگی، ‌صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اظهار داشت: این تعداد ایل عشایر شامل 10 استان عشایرنشین کشور از جمله استان اردبیل است که در جشنواره ملی صدای عشایر از ایل شاهسون این استان نیز شاهد حضور و مشارکت تولیدکنندگان و فعالان این بخش می‌باشیم که این خود به شناساندن ظرفیت‌های عشایری بیش از هر زمان دیگر کمک می‌کند.

وی ادامه داد: همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی این جشنواره در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران و با حضور استان‌های مختلف برگزار می‌شود تا بتوانیم توانمندی‌های جامعه عشایری را معرفی کرده و به صاحبان ذوق و شوق سفر معرفی کنیم.

شعبان‌پور خاطرنشان کرد: در قالب غرفه‌های مختلف تولیدات و آثار عشایر سخت‌کوش استان‌های مختلف کشور به نمایش گذاشته می‌شود که انتظار می‌رود به مرور زمان، ارزشمندترین سرمایه‌های عشایر در حوزه گردشگری و تنوع زندگی آنها به معرض دید و نمایش گذاشته شود.

این مسئول در ادامه سخنان خود همچنین به اجرای طرح سفر مهر ویژه کارکنان و دست‌اندرکاران حمل و نقل عمومی اشاره و تصریح کرد: ‌در قالب طرح سفر مهر، خانواده‌های رانندگان اتوبوس‌ها، مینی‌بوس‌ها و خودروهای سواری بین‌شهری با هزینه‌های کمتر به سفر سیاحتی، زیارتی می‌روند تا یک فراگیری سفر در فصول غیر پیک را شاهد باشیم.

وی اضافه کرد: ما با همگانی و همه فصلی کردن سفر قادر می‌باشیم صنعت گردشگری و توریسم خود را رونق دهیم که ضرورت دارد، این فراگیری در طول سال و در مناسبت‌های مختلف باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون سازمان میراث فرهنگی تحقق شعار همه فصلی کردن، همه جایی کردن و همگانی کردن سفرهای سیاحتی و زیارتی را سه رویکرد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری توصیف کرد و بیان داشت: سفر می‌تواند آثار و برکات متعددی را به همراه داشته باشد که امیدواریم با پیگیری‌ها و هدف‌گذاری‌های صحیح بتوان طرح سفر مهر را اجرایی و عملیاتی کرد.

شعبان‌پور به ارائه تخفیف‌های ویژه در اجرای این طرح اشاره کرد و گفت:‌ جامعه هدف این طرح در حال حاضر رانندگان وسایط نقلیه سنگین و سبک هستند که به مدت سه شبانه‌روز از امکانات سفر و تخفیفات ویژه بهره‌مند می‌شوند.

وی در ادامه افزود: ما با ترویج و توسعه این برنامه در سال‌های آینده بین اقشار مختلف می‌توانیم، زمینه مساعدی را برای توسعه صنعت توریسم و گردشگری فراهم آوریم.

شعبان‌پور عنوان کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سعی می‌کند در تمام استان‌ها از برگزاری جشنواره‌های گردشگری زمستانی حمایت کند که این برنامه در استان اردبیل نیز شروع شده و این استان که از قطب توسعه صنعت گردشگری کشور است، می‌تواند به عنوان الگو و نمونه در اجرای موفق این طرح باشد.

وی در پایان سخنان خود عمده مزیت اجرای طرح‌های گردشگری زمستانی و جشنواره‌های ورزشی مرتبط را جلب و جذب گردشگران و علاقمندان به سفر در فصل زمستان اعلام کرد.

انتهای پیام/62004/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول