اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل میراث فرهنگی لرستان خبر داد

کار مطالعه امکان‎سنجی 36 منطقه نمونه گردشگری لرستان پایان یافت

خبرگزاری فارس: مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان گفت: کار مطالعه امکان‎سنجی 36 منطقه نمونه گردشگری لرستان پایان یافت.

کار مطالعه امکان‎سنجی 36 منطقه نمونه گردشگری لرستان پایان یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، قاسم قربانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد گفت: لرستان یکی از استان‎های کشور بوده که به واسطه داشتن آثار طبیعی، تاریخی و فرهنگی از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به نقاط گردشگری استان لرستان اظهار کرد: مطالعه امکان‎سنجی 36 منطقه نمونه گردشگری استان انجام و به پایان رسیده است.

قربانی یادآور شد: استان لرستان تنها استانی است که مطالعه مناطق نمونه گردشگری‎ را انجام داده و جز استان‌های برتر کشور هستیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان با بیان اینکه نوژیان، کاکارضا، بیشه و آب‎سفید از جمله مناطق گردشگری بالقوه استان به شمار می‎آیند، عنوان کرد: انجام امکان‎سنجی با هدف استفاده بهینه و بهتر از طرح‎های گردشگری صورت گرفته است.

قربانی در ادامه اضافه کرد: پس از این مطالعه، مناطق نمونه گردشگری در صورت استقبال بخش خصوصی به صورت مناقصه واگذار می‌شوند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان از ارائه هشت اثر استان جهت ثبت در اجلاس ثبت میراث معنوی کشور خبر داد.

وی افزود: این آثار جهت ثبت در این اجلاس کشوری ارائه می‌شود، تا پس از تصمیم‌گیری نسبت به تصویب ثبت آنها در فهرست آثار معنوی کشور اقدام شود.

قربانی این آثار را آیین‌های ویژه چهل سرور، ساخت مشک، قفل سازی سنتی، رنگرزی سنتی، ساخت ورشو و دو بازی محلی به نام دار پلان و کمربندی بازی یا ترنه عنوان کرد.

وی تصریح کرد: قرار است در این اجلاس برای ثبت این آثار و تعدادی از آثار معنوی استان‌های مختلف کشور تصمیم‌گیری شود که تلاش فراوانی برای ثبت آنها در فهرست آثار معنوی کشور صورت گرفته است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان با اشاره به اینکه تاکنون 11 اثر معنوی لرستان در فهرست آثار معنوی کشور قرار گرفته است، افزود: با ثبت این آثار جدید، تعداد ثبتی های استان به 20 اثر معنوی می‌رسد.

به گفته وی هفتمین اجلاس ثبت میراث معنوی کشور از دوم تا پنجم بهمن سال جاری در شهر شاهرود در حال برگزاری است.

انتهای پیام/2304/ح20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول