اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور فرهنگی میراث فرهنگی کرمان مطرح کرد

تأثیر وقوع زلزله‌ بر صنعت گردشگری / مقاوم ‌بودن اماکن اقامتی کرمان در برابر زلزله

خبرگزاری فارس: مدیر امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: وقوع زلزله‌های پی در پی پایه‌های صنعت گردشگری را متزلزل می‌کند.

تأثیر وقوع زلزله‌ بر صنعت گردشگری / مقاوم ‌بودن اماکن اقامتی کرمان در برابر زلزله

محمدمهدی افضلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: با توجه به فرا رسیدن ماه‌های پایانی سال و آغاز برنامه‌ریزی خانواده‌های ایرانی برای سفر به اقصا نقاط کشور در ایام نوروز، وقوع زلزله‌های پی در پی در سطح استان مانع از قرار گرفتن کرمان در سبد سفرهای عید 92 هموطنان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه وقوع زلزله مهیب بم در سال 82 ضربه بزرگی به صنعت گردشگری استان وارد کرد، افزود: هنوز آثار و پیامدهای زلزله مذکور گریبان‌گیر دست‌اندرکاران و فعالان صنعت گردشگری این خطه است.

افضلی با بیان اینکه در هفت سال گذشته با توسعه زیرساخت‌ها و تبلیغات گسترده حضور گردشگران داخلی و خارجی در استان کرمان افزایش چشم‌گیری داشته است، خاطرنشان کرد: در حالی که در سال‌های نخستین بعد از زلزله بم بخش قابل توجهی از مسافران استان عبوری و یا دارای توقف چند ساعته بودند، اما در حال حاضر بسیاری از گردشگران کرمان را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می‌کنند.

وی اطلاع‌رسانی و هشدار در زمینه زلزله و پیامدهای آن را از وظایف رسانه‌ها برشمرد و تصریح کرد: برخی از رسانه‌ها به ویژه در سطح ملی با بزرگ جلوه دادن وقوع زلزله‌های پی در پی در کرمان، خواسته یا ناخواسته اقدام به انجام تبلیغات منفی برای این منطقه می‌کنند.

مدیر امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان لغو برنامه تورها و کاهش مدت زمان حضور گردشگران را نتیجه نخست بازتاب گسترده این قبیل اخبار دانست و اظهار داشت: از آنجا که با مدد دولت‌های نهم و دهم اقدامات موثری در راستای مقاوم‌سازی ساخت و سازها در سطح استان کرمان صورت گرفته است، باید این مسئله نیز اطلاع‌رسانی و مدنظر رسانه‌ها قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اماکن اقامتی استان کرمان در برابر زلزله مقاوم هستند، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود، نام کرمان به جای زلزله‌خیز بودن به عنوان یکی از مناطق مقاوم کشور در برابر زلزله مطرح و معرفی شود.

انتهای پیام/2446/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول