اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل:

جشنواره گردشگری زمستانی اندبیل دو روزه برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: جشنواره گردشگری زمستانی در منطقه اندبیل خلخال به صورت دو روزه برگزار خواهد شد.

جشنواره گردشگری زمستانی اندبیل دو روزه برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز ندایی صبح امروز در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره‌های زمستانی اظهار داشت: همچون سال‌های گذشته اندبیل خلخال که از مناطق مستعد برای ورزش‌های زمستانی به ویژه در هنگام بارش برف است و از امکانات مناسبی نیز برخوردار می‌باشد جشنواره گردشگری زمستانی و ورزش‌های ویژه این فصل برگزار خواهد شد که هنوز زمان دقیق آن مشخص نیست.

وی از نصب تله‌کابین اندبیل خلخال در آینده نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد:‌ با نصب این تله‌کابین امیدواریم همه ساله در فصول مختلف به ویژه پاییز و زمستان شاهد حضور گردشگران در این منطقه باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل به آغاز جشنواره زمستانی سرعین اشاره کرد و یادآور شد: از امروز این جشنواره آغاز شده اما مراسم رسمی آغاز این جشنواره زمستانی روز جمعه در سرعین برگزار می‌شود که تلاش کردیم با همکاری فرمانداری، شهرداری سرعین و دیگر دستگاه‌ها در حد امکان به بازگشایی مسیر سرعین – آلوارس همت کنیم تا از این پیست استفاده مطلوب صورت گیرد.

ندایی گفت: با حضور فرماندار و مدیرکل راه و شهرسازی سرعین و استان جلسات متعددی را برگزار کردیم تا حداقل در این 45 روز برگزاری جشنواره گردشگری زمستانی سرعین این محور ارتباطی مسدود نشده و باز نگه داشته شود.

این مسئول عنوان کرد: در این 45 روز برنامه‌های متنوعی با همکاری شورای شهر و دستگاه‌های فرهنگی و همچنین میراث فرهنگی در این شهرستان برگزار خواهد شد که قرار است هتل‌ها تا 70 درصد، آب‌گرم‌ها تا 50 درصد و غذاخوری‌ها نیز تا 20 درصد به میهمانان و گردشگران زمستانی ارائه تخفیف کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از برگزاری برنامه‌های موسیقی، آیین‌های سنتی، پخت غذاهای محلی، برگزاری مسابقات مختلف ورزش‌های زمستانی با برف و یخ و ... خبر داد و بیان داشت:‌ هدف ما خلق نشاط اجتماعی بین مردم و معرفی قابلیت‌های مستعد این شهرستان است.

ندایی افزود: این جشنواره از طرفی فرصتی مناسب در معرفی ظرفیت‌های گردشگری شهرستان است که قطعاً سرمایه‌گذاران بی‌شماری را نیز جذب خواهد کرد.

وی با اشاره به برقراری تسهیلات ویژه برای پرداخت وام‌های با بهره کم به سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری تصریح کرد: این تسهیلات به همت بانک‌ها و با مدیریت میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل به متقاضیان و سرمایه‌گذاران پرداخت می‌شود که این تسهیلات با نرخ سود هشت درصد پرداخت خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با یادآوری اینکه گردشگری به مقوله فرابخشی تبدیل شده است که باید همه دستگاه‌ها در ارتقای شاخص‌های آن و رسیدن به وضعیت مناسب مساعدت و همکاری کنند، ادامه داد: در سال‌های اخیر بیش از ده‌ها میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حوزه زیر‌ساخت‌های توسعه گردشگری صورت گرفته است به طوری که ما در یک فرایند رو به رشد شاهد توسعه مجتمع‌های گردشگری و همچنین مراکز اقامتی و پذیرایی هستیم.

ندایی به فعالیت 12 مجتمع گردشگری در مناطق مختلف استان اشاره کرد و ابراز داشت: قرار است دو مجتمع دیگر در مرکز استان و در شهر اردبیل و هیر احداث شده و به گردشگران داخلی و خارجی ارائه خدمات کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان سخنان خود با اعلام اینکه تا پایان برنامه پنجم توسعه یک مجتمع گردشگری در سرعین و همچنین احداث دو مجتمع دیگر در مشگین‌شهر و نمین در اولویت جدی ماست، تاکید کرد: اگر بخش خصوصی برای ایجاد مجتمع‌های گردشگری در سطح استان اعلام آمادگی کند میراث فرهنگی در این بخش مشارکت و همکاری خواهد داشت.

انتهای پیام/62001/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول