اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پنجم و ششم بهمن‌ماه سال جاری

همایش ملی نجوم در دانشگاه بیرجند برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: ششمین همایش ملی نجوم و اختر فیزیک ایران پنجم و ششم بهمن‌ماه جاری به میزبانی دانشگاه بیرجند در دانشکده علوم این دانشگاه برگزار می‌شود.

همایش ملی نجوم در دانشگاه بیرجند برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، دبیر علمی و اجرایی ششمین همایش ملی نجوم و اختر فیزیک ایران ظهر امروز در نشست خبری ششمین همایش ملی نجوم و اختر فیزیک ایران اظهار کرد: گردهمایی و همایش‌های سالانه و ادواری نجوم و اختر فیزیک از حدود 16 سال گذشته با همت پرفسور یوسف ثبوتی بنیان‌گذار دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان شکل گرفت و تاکنون 16 همایش پژوهشی در دانشگاه‌های مختلف کشور برگزار شده است.

 

برگزاری پنج همایش ملی نجوم و اختر فیزیک ایران

رضا پژوهش با بیان اینکه همایش‌های سالانه بهترین روش مبادله اطلاعات است، افزود: تاکنون پنج همایش ملی نجوم و اختر فیزیک در کنار گردهمایی‌های سالانه دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان برگزار شده و ششمین همایش در دانشگاه بیرجند برگزار می‌شود.

وی با اشاره به همایش‌های برگزار شده تصریح کرد: این همایش‌ها به ترتیب در دانشگاه‌های شهید چمران اهواز در سال 86، دانشگاه تبریز سال 87، دانشگاه شیراز سال 88، دانشگاه سیستان و بلوچستان سال 89 و دانشگاه علوم پایه دامغان سال گذشته برگزار شده است.

دبیر علمی و اجرایی ششمین همایش ملی نجوم و اختر فیزیک ایران ادامه داد: در حال حاضر 22 دانشجوی کارشناسی ارشد، دو دانشجوی دکتری و سه عضو هیئت علمی تمام وقت در این رشته داریم که در سال آینده شش دانشجوی دکتری به رشته نجوم و اختر فیزیک دانشگاه بیرجند اضافه می‌شوند.

پژوهش، از داشتن امکانات رصدخانه‌ای شامل تلسکوپ 14 اینچی سلسترون، دوربین CCD و فوتومتر در شاخه نجوم و اختر فیزیک دانشگاه بیرجند خبر داد.

وی، هدف از برگزاری ششمین همایش ملی نجوم و اختر فیزیک ایران را ایجاد بستری مناسب برای تبادل اطلاعات دانست و یادآور شد: این همایش برای به نمایش گذاشتن دستاوردهای پژوهشی نجوم نظری و رصدی پژوهشگران، اساتید، دانشجویان و منجمان در سطح داخلی و بین‌المللی، بالا بردن و ارتقای دانش نجوم در سطح آکادمیک و آشنایی بیشتر دانشجویان تحصیلات تکمیلی با زمینه‌های تخصصی و کاربردی علم نجوم در کشور برگزار می‌شود.

دبیر علمی و اجرایی ششمین همایش ملی نجوم و اختر فیزیک ایران با اشاره به محورهای اصلی این همایش عنوان کرد: ساختار و تحول سیستم‌های ستاره‌ای، سیاره‌ای و کهکشانی، محیط‌های بین ستاره‌ای، کیهان‌شناسی مشاهده‌ای، کیهان‌شناسی نظری و گرانش، تابش زمینه کیهانی و پرتوهای کیهانی و ابزارهای نجومی و تمام زمینه‌های مرتبط با علم نجوم و اختر فیزیک از محورهای این همایش هستند.

* ارسال 96 مقاله به ششمین همایش ملی نجوم و اختر فیزیک ایران

پژوهش، با بیان اینکه تاکنون 150 نفر از دانشجویان تحصیلات تکمیلی، منجمان حرفه‌ای و آماتور و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی در این همایش ثبت‌نام کردند، گفت: پیش‌بینی می‌شود از این تعداد 100 نفر شرکت کرده که 15 تا 20 نفر از دانشجویان داخلی و مابقی از دانشگاه‌های دیگر شرکت می‌کنند.

این مسئول متذکر شد: نخستین فراخوان عمومی این همایش در تاریخ 15 مهر‌ماه جاری اعلام شده و فراخوان دوم و سوم به ترتیب در تاریخ‌های 30 آبان ‌ماه و 25 آذر‌ماه اعلام شده است.

دبیر علمی و اجرایی ششمین همایش ملی نجوم و اختر فیزیک ایران با اشاره به مقالات ارسالی به دبیرخانه همایش اذعان داشت: مجموع مقالاتی که به دبیرخانه این همایش ارسال شده 96 مقاله و مقالات پذیرفته شده 72 مقاله است که به صورت 26 سخنرانی و 46 پوستر ارائه شده است.

پژوهش در پایان متذکر شد: سخنرانان این همایش را دو نفر از اساتید دانشگاه‌های داخلی و یک نفر از کشور ارمنستان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/69010/ن40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول