اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی مرکز مطالعات و پژوهش‌های فلکی نجومی

مهلت ثبت‌نام مسابقه سراسری نجوم تمدید شد

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی مسابقه سراسری نجوم از تمدید مهلت ثبت‌نام برای هفتمین دوره این مسابقه خبر داد.

مهلت ثبت‌نام مسابقه سراسری نجوم تمدید شد

احمد رحمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به برگزاری هفتمین دوره مسابقه سراسری نجوم توسط مرکز مطالعات و پژوهش‌های فلکی نجومی اظهار کرد: این مسابقه به صورت کتبی و یک مرحله‌ای در آذر ماه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این مسابقه در دو سطح مقدماتی و پیشرفته در پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی و در مراکز و تشکل‌های نجومی سراسر کشور برگزار می‌شود و علاقه‌مندان تا 20 آبان برای ثبت‌نام در این مسابقه فرصت دارند.

دبیر اجرایی مسابقه سراسری نجوم خاطر نشان کرد: برای سطح مقدماتی این مسابقات کتاب «نجوم به زبان ساده» و یک جزوه از تألیفات مرکز مطالعات و پژوهش‌های فلکی نجومی در ارتباط با نجوم اسلامی به عنوان منبع برگزیده شده است.

وی گفت: در سطح پیشرفته یک جزوه نجوم اسلامی از تألیفات مرکز و کتاب درآمدی بر نجوم و کیهان‌شناسی نوشته «یان موریسون» به عنوان منبع انتخاب شده است.

رحمانی ادامه داد: به نفرات اول تا سوم هر سطح جوایزی از قبیل انواع تلسکوپ‌ها، دوربین‌های دو چشمی و کتب آموزشی اهدا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این مسابقه در 77 مرکز و 31 استان کشور برگزار می‌شود اظهار کرد: در برگزاری هفتمین دوره مسابقه سراسری نجوم، رادیو معارف، مؤسسه نجوم کبریا و انجمن نجوم آماتوری با مرکز مطالعات و پژوهش‌های فلکی نجومی همکاری دارند.

دبیر اجرایی مسابقه سراسری نجوم با اشاره به آغاز فعالیت‌های مرکز مطالعات و پژوهش‌های فلکی نجومی در سال 76 در قم خاطر نشان کرد: این مؤسسه به همت دفتر آیت‌الله سیستانی در قم راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: هدف اصلی این مؤسسه ترویج علم نجوم در جامعه و جلوگیری از فراموش شدن آن به عنوان یک علم ارزشمند است.

رحمانی گفت: شناخت و هدایت استعدادهای نجومی در سراسر کشور و کمک به حل مشکلات جامعه در زمینه استهلال از دیگر اهداف این مرکز است.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول