اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اسفندماه سال جاری صورت می‌گیرد

برگزاری همایش ملی قرآن‌پژوهی و نجوم اسلامی در کرمان

خبرگزاری فارس: دبیر هسته پژوهشی نجوم دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: نخستین همایش ملی قرآن‌پژوهی و نجوم اسلامی اسفند ماه امسال در کرمان برگزار می‌شود.

برگزاری همایش ملی قرآن‌پژوهی و نجوم اسلامی در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدجواد پیشگویی ظهر امروز در جلسه هماهنگی نخستین همایش ملی قرآن‌پژوهی و نجوم اسلامی اظهار داشت: این همایش با هدف ایجاد روحیه تفکر و پژوهش در آیات قرآن و استخراج مطالب علمی روز از قرآن کریم و نشان دادن پویایی و اعجاز علمی قرآن کریم برگزار می‌شود.

وی افزود: همچنین احیای نجوم اسلامی و استخراج مباحث نجومی در آیات، روایات و متون دینی، ترویج نجوم با رویکرد خداشناسی و بررسی و ارائه دستاوردهای منجمان در مباحث نجوم اسلامی از دیگر رویکردهای این همایش است.

پیشگویی عنوان کرد: موضوعات در نظر گرفته شده برای ارائه مقالات شامل نجوم در آیات قرآن، نجوم در روایات، نجوم در متون اسلامی، تقویم و علم هیات، تعیین قبله و اوقات شرعی و روئیت هلال‌ ماه است.

وی با اشاره به فعالیت کمیته‌های علمی‌، اجرایی، تبلیغات و اطلاع‌رسانی گفت: با توجه به دائمی بودن دبیرخانه همایش، پس از ابلاغ آیین‌نامه به تمام اعضای شورای سیاستگذاری همایش، این دبیرخانه به صورت دائم هر دو هفته تشکیل جلسه می‌دهد.

به گزارش فارس، نخستین همایش ملی قرآن‌پژوهی و نجوم اسلامی اسفند ماه سال جاری در دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول