اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل:

31 هزار بیکار استان وارد بازار اشتغال شدند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: 31 هزار بیکار استان اردبیل از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه وارد بازار کار و اشتغال شدند.

31 هزار بیکار استان وارد بازار اشتغال شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین منوری صبح امروز در جلسه کمیته اشتغال شهرستان اردبیل اظهار داشت: مجموع تعهد اشتغال استان در سال جاری 43 هزار و 900 نفر بوده که با تحقق 31 هزار نفری آن حدود 70 درصد این تعهد تاکنون اجرایی و عملیاتی شده است.

وی به برگزاری مستمر و دو هفته یکبار کارگروه تخصصی اشتغال با تاکید و همراهی استاندار اردبیل اشاره کرد و یادآور شد: در این جلسات تعهد تمام دستگا‌ه‌ها مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد به طوری که از بین دستگاه‌ها آموزش و پرورش، آموزش فنی و حرفه‌ای، بنیاد مسکن به همراه راه و شهرسازی توانسته‌اند بیشتر از تعهد خود ایجاد اشتغال و فرصت کار‌آفرینی داشته باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل خاطرنشان کرد: البته برخی دستگاه‌ها نظیر امور زندان‌ها، جهاد کشاورزی، ‌فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهادهای حمایتی هنوز نتوانسته‌اند به میزان مطلوب و مورد نظر اشتغال ایجاد کنند که با برگزاری جلسات مستمر و پیگیرانه به همت این دستگاه‌ها تلاش می‌کنیم تا پایان بهمن ماه بتوانیم میزان اشتغالزایی آنها را به حدود 70 درصد برسانیم.

منوری مشکل بیکاری را یکی از دغدغه‌های دولت خدمتگزار و مسئولان سختکوش استانی اعلام کرد و گفت: ما یقین داریم که با پایداری اشتغال در واحدهای تولیدی و اقتصادی و همچنین ممانعت از رکود این واحدها می‌تواند زمینه‌ مساعدی برای توسعه همه جانبه بخش‌های اشتغال و کار‌آفرینی فراهم کند که در این زمینه همراهی تمام دستگا‌ه‌ها امیدبخش است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول با اشاره به تکمیل پرداختی تسهیلات مشاغل خانگی در سال 90 عنوان کرد: اکثر بانک‌های عامل پرداختی خود را از محل تسهیلات سال 90 انجام داده‌اند و از یک ماه پیش پرداختی تسهیلات سال 91 نیز آغاز شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل از مدیران بانک‌ها و مسئولان این حوزه خواست در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی که رقم آن کمتر از 5 میلیون تومان است همت بیشتری به خرج دهند تا بتوانیم در یک فرایند مثبت و رو به جلو بخش عظیمی از تعهد اشتغال استان را از این منبع تامین کنیم.

منوری به برگزاری جلسه ویژه اشتغال با محوریت کمیته امداد در هفته گذشته اشاره کرد و بیان داشت:‌ در این جلسات مقرر شد بانک‌های عامل پرداختی خود را تا سقف 20 و همچنین 30 درصد از محل تسهیلات سال 91 ارتقا دهند که به نظر می‌رسد در این زمینه تلاش‌ها و پیگیری‌هایی نیز صورت گیرد.

وی افزود: اگر اختلاف آماری نیز بین دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل در رسیدگی به پرونده‌ها و پرداختی تسهیلات به آنها وجود دارد ناشی از برخی ناهماهنگی‌های اوایل پرداخت تسهیلات بود که ضرورت دارد نسبت به یکسان‌سازی این آمار و ارقام و رفع اختلافات مدنظر اقدامات لازم صورت گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل همچنین از بانک‌های عامل خواست در فرصت باقی مانده از سال 91 نسبت به پرداخت مانده تسهیلات بنگاه‌های زود‌بازده که رقم آن به خود بانک‌ها ابلاغ شده است تلاش کنند چرا که هر چقدر این پرداختی‌ها بیشتر باشد مشکل واحدهای تولیدی راکد و یا نیمه‌فعال برطرف شده و یک حرکت عظیمی را در این زمینه شاهد خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منوری در پایان سخنان خود تولید بیشتر را در سال تولید ملی عنصر و عامل اصلی برای گذر از پیچ خطرناک تحریم‌ها و تهدیدهای استکبار جهانی خواند و تصریح کرد‌: ما تا زمانی که به تولید داخلی همت کنیم قطعاً هیچ عاملی نمی‌تواند ما را از حرکت‌های واقعی بازدارد.

انتهای پیام/62005/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول