اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل شیلات گیلان خبر داد

اشتغال 1300 نفر در شیلات گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر کل شیلات گیلان از پیش‌بینی اشتغال یک هزار و 300 نفر در شیلات استان خبر داد.

اشتغال 1300 نفر در شیلات گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از تالش، حجت سعیدی در جلسه ملاقات عمومی با مردم تالش با بیان اینکه گیلان دارای ظرفیت‌های بسیار خوب است، اظهار کرد: به‌زودی شاهد اتفاق‌های بسیار خوب در امر گسترش پرورش ماهی و کشاورزی خواهیم بود.

وی ادامه داد: جوانان فارغ‌التحصیل رشته‌های شیلات و کشاورزی می‌توانند با مراجعه به اداره‌های شیلات هر شهرستان از تسهیلات بانکی برای ایجاد شغل استفاده کنند.

مدیر کل شیلات گیلان سیاست امروز دولت را در بخش صادرات غیر نفتی دانست و تصریح کرد: در این راستا راهبرد تولید ما در بخش تولید ماهی خاویاری است و با توجه به ظرفیت گیلان از تمام مسئولان و نمایندگان انتظار می‌رود به شیلات استان به صورت جدی کمک کنند.

وی اذعان کرد: ما به دنبال ایجاد دهکده آبزی‌پروری به منظور تشکیل شرکت تعاونی فارغ‌التحصیلان رشته شیلات در استان هستیم. 

سعیدی با اشاره به توانمندی‌های استان در بخش پرورش آبزیان افزود: در گیلان 55 رشته رودخانه وجود دارد که 11 رودخانه در شهرستان تالش واقع شده و این امر می‌تواند در افزایش صید ماهیان استخوانی در دریا بسیار موثر باشد.

به گفته وی، به دلیل مشکلاتی که به دلیل تخریب رودخانه‌ها و آلودگی زیستگاه‌های طبیعی وجود دارد تکثیر ماهی بسیار کاهش پیدا کرده است.

این مسئول با اشاره به وضعیت تعاونی‌های پره صیادی استان، اظهار کرد: در سال 90 به دلیل غیر اقتصادی بودن و از دست دادن جایگاه صید ماهی شرکت‌های تعاونی کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه اکنون کارت 422 نفر از صیادان با اعتباری بالغ بر 7 میلیارد تومان خریداری شده است، اذعان کرد: 137 صیاد در 2 شرکت تعاونی پره تعدیل شدند و این طرح در سطح استان و نوار ساحلی دریای خزر ادامه می‌یابد.

مدیر کل شیلات گیلان یکی از مهم‌ترین اهداف در سازمان شیلات استان را توسعه بخش آبزی‌پروری و ارتقای مصرف آن دانست و خاطرنشان کرد: حمایت از تولید کننده و مصرف کننده کمک قابل توجهی به فرهنگ استفاده از مصرف ماهی در کشور می‌کند.

وی با اشاره به میزان سرانه مصرف ماهی در کشور یادآور شد: میزان سرانه مصرف ماهی در جهان 187 کیلو و در اروپا 22 کیلو و در ایران 9.2 کیلو گرم و در گیلان 14.2 کیلوگرم است.

سعیدی مجموع تولید ماهی در گیلان را 51 هزار تن عنوان کرد و متذکر شد: این امر شامل پرورش ماهیان گرمابی و سردابی و صید ماهی استخوانی و کیلکا است.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که هر ساله با افزایش تولید آبزیان مواجه هستیم احداث بازارهای فروش ماهی یک ضرورت بسیار مهم محسوب می‌شود.

این مسئول تالش را دارای توانمندی‌های بالقوه در زمینه کشاورزی و شیلات دانست و خاطرنشان کرد: پرورش آبزیان در این شهرستان رشد بسیار چشمگیری داشته و تولید ماهی گرمابی به میزان 90 تن و سردابی نیز 800 تن است.

وی با بیان اینکه در راستای توسعه اشتغال و تولید حرکت‌های بسیار خوبی در حال انجام است، تصریح کرد: در کارگروه بخش کشاورزی، اداره شیلات گیلان تعداد 350 مصوبه با اعتبار بالغ بر 40 میلیارد تومان داشته است که برای بیش از یک‌هزار 300 نفر اشتغالزایی می‌شود.

سعیدی افزود: امیدواریم تمام سازمان‌های زیر مجموعه از ظرفیت‌ها برای ایجاد و توسعه اشتغالزایی استفاده کنند.

انتهای پیام/84001/ش40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول