اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر و عضو شورای مرکزی کمیته امداد خبر داد

واگذاری سامانه اشتغال شهرهای زیر 20 هزار نفر به کمیته امداد

خبرگزاری فارس: دبیر و عضو شورای مرکزی کمیته امداد با بیان این‌که سامانه اشتغال شهرهای زیر 20 هزار نفر به کمیته امداد واگذار شده، گفت: با ثبت‌نام متقاضیان روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر نگرانی‌ اشتغال خرد در کشور برطرف می‌شود.

واگذاری سامانه اشتغال شهرهای زیر 20 هزار نفر به کمیته امداد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حمیدرضا ترقی صبح امروز در نشست مدیران و کارکنان کمیته امداد استان و شهرستان بویراحمد، اظهار داشت: شیوه مدیریت صحیح مهمترین راه از بین بردن فقر است.

ترقی توزیع عادلانه ثروت بین مردم را از مهم‌ترین اهداف دولت عنوان کرد و گفت در بعضی از شهرها به همه مددجویان واجد شرایط اشتغال تسهیلات لازم پرداخت گردیده و برای توانمندسازی بهتر سایر مددجویان به همکاری و همیاری همه دستگاه‌ها و به خصوص بانک‌ها نیاز است.

وی تصریح کرد: به علت کارشناسی صحیح و قابل قبول کمیته امداد بر طرح‌های اشتغال‌زایی، اشتغال روستاییان و شهرهای کمتر از 20 هزار نفر به کمیته امداد واگذار شده است.

دبیر و عضو شورای کمیته امداد کشور با اشاره به این‌که آینده کاری کمیته امداد در جهت رفع فقر امیدبخش است، گفت: واگذاری این سامانه به کمیته امداد تحول بزرگی در زمینه اشتغال و رفع بیکاری در جامعه به وجود می‌آورد.

ترقی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود با ثبت‌نام متقاضیان روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر در این سامانه همه نگرانی‌های اشتغال خرد در کشور برطرف شده و پیش‌بینی می‌شود با این مزیت هدف دولت در امر اشتغال روستایی و شهرهای کمتر از 20 هزار نفر در حدود 95 درصد محقق شود. 

مدیرکل کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با ارائه گزارشی از عملکرد کمیته امداد استان در سال جاری گفت: تعداد 13 هزار نفر از زنان سرپرست خانوار، 7 هزار یتیم و قریب به 14 هزار دانش‌آموز، طلبه و دانشجو از خدمات کمیته امداد بهره‌مند هستند.

عبدالمجید فرهادی با اشاره به این‌که در بحث توانمندسازی مددجویان با اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی اقدامات خوبی صورت گرفته، اظهار داشت: تاکنون قریب به سه هزار و 400 طرح خود اشتغالی و مشاغل خانگی اجرا گردیده و در این خصوص خواستار همکاری و تعامل بیشتر بانک‌های عامل در خصوص ارائه تسهیلات هستیم.

فرهادی با بیان این‌که آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای برای ورود به بازار کار بسیار مؤثر و مطلوب است، گفت: در این راستا تعداد دو هزار و 188 نفر از مددجویان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند.

وی حل مشکلات معیشتی و مسکن مددجویان را از برنامه‌های اساسی کمیته امداد عنوان و تصریح کرد: در راستای اجرای کارهای عمرانی تعداد 767 مورد کارهای عمرانی مسکن روستایی، 240 مورد تعمیرات مسکن انجام گرفته و 5 هزار و 800 مورد تسهیلات قرض‌الحسنه معیشتی به مددجویان پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان در بخش دیگری از سخنان خود مساعدت در تکمیل اردوگاه فرهنگی تربیتی یاسوج را خواستار شد.

انتهای پیام/2571/ی40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول