اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مرکزی تاکید کرد

اشتغال از مهم‌ترین دلایل مهاجرت روستاییان به شهرها

خبرگزاری فارس: استاندار مرکزی گفت: با وجود زیرساخت‌هایی که در روستاها صورت می‌گیرد اما مشکل اشتغال، سبب مهاجرت روستاییان به شهرها شده است که بخشداری‌ها باید برای حل مشکلات روستاییان نظارت بر طرح‌های روستایی را تقویت کنند.

اشتغال از مهم‌ترین دلایل مهاجرت روستاییان به شهرها

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک علی‌اکبر شعبانی‌فر بعد از ظهر امروز در همایش بخشداران استان مرکزی نظارت بر هزینه کرد اعتبارات روستایی توسط بخشداری‌ها و دهیاران را ضروری دانست و اظهار داشت: باید برای مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته به منظور تقویت زیرساخت‌های فرهنگی، اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار به سمت طرح‌های کاربردی پیش برویم و برای رفع مشکلات پیش رو با کمک و هم‌فکری بخشداران و دهیاران تبادل نظر کرده و برنامه‌ریزی دقیقی انجام دهیم. 

وی با بیان اینکه ایجاد زنجیره زیرساختی توسعه روستایی، اشتغال پایدار و رفع مشکلات مسکن باید از طریق طرح‌های آمایش سرزمین و سند راهبردی توسعه روستایی دنبال شود، تصریح کرد: اعتبارات حوزه روستایی 601 دهیاری و 23 بخشداری در استان مرکزی 700 میلیارد ریال در سال است که بین آن‌ها توزیع می‌شود که چگونگی توزیع اعتبارات وظیفه بخشداران و دهیاران را به عنوان مدیران ارشد دولت سنگین‌تر می‌کند.

استاندار مرکزی افزود: یکی از مشکلات موجود در روستاها کاهش ساخت و ساز و مقاوم سازی روستایی است که آن هم به دلیل تصویب قانون بیمه ساختمانی در مجلس و همچنین هزینه‌های دیگر که از روستاییان برای مقاوم سازی و ساخت و ساز گرفته می‌شود بوجود آمده است که باید با کار کارشناسی و هم افزایی دستگاه‌های متولی برای رفع این مشکلات چاره اندیشی کرد.

شعبانی‌فر گفت: 141 درصد رشد اعتبارات امسال دهیاری‌ها نسبت به سال گذشته نشان از اهمیت رشد مناطق کمتر توسعه یافته و اولویت گذاری استان در توسعه روستاها دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی نیز در این نشست با اشاره به اینکه کمیته امداد امام استان مرکزی دو هزار و 800 فرصت شغلی پایدار را با اعطای 176 میلیارد و 640 میلیون ریال تسهیلات امسال برای مددجویان کمیته امداد این استان هدف گذاری کرده است، گفت: خوداشتغالی و مشاغل خانگی از طرح‌های اشتغال‌زایی کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی در سال جاری است.

محسن ولئی اظهار داشت: با توجه به مصوبه شورایعالی اشتغال کشور ساماندهی اشتغال در مناطق روستایی و شهرهای زیر 20 هزار نفر در به کمیته امداد واگذار شده است که متقاضیان می‌توانند از طریق سایت ویژه و ایجاد بانک اطلاعاتی بیکاران تا 30 دی ماه سال جاری نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

در پایان این نشست تفاهم نامه همکاری با هدف ساماندهی اشتغال و توسعه روستایی ما بین کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی و دفتر امور روستایی استانداری به امضاء رسید.

انتهای پیام/870013/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول