اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی خراسان‌رضوی خبر داد

ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان کشاورزی از طریق مرکز رشد کشاورزی

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی خراسان‌رضوی گفت: یکی از اهداف ایجاد مرکز رشد کشاورزی خراسان‌رضوی ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان کشاورزی است.

ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان کشاورزی از طریق مرکز رشد کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد کریمی ظهر امروز در نشستی خبری در مرکز رشد فناوری کشاورزی خراسان‌رضوی اظهار کرد: سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در کشور به دنبال اتصال دانش و صنعت است در نتیجه برای توسعه بخش کشاورزی موضوع فناوری آن مطرح شد.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی خراسان‌رضوی خاطر نشان کرد: مزیت ایجاد مرکز رشد کشاورزی خراسان‌رضوی جذب فارغ‌التحصیلان این بخش و ایجاد اشتغال برای آنها است؛ همچنین استفاده چند منظوره از تحقیقات و کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در حوزه علم از دیگر اهداف تشکیل این مرکز بوده است.

کریمی تاکید کرد: یکی از خدمات مرکز رشد کشاورزی خراسان‌رضوی دادن تسهیلات به افراد است و با عملیاتی شدن قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان که دو ماه دیگر ابلاغ می‌شود به مثابه مناطق ویژه اقتصادی و آزاد با آنها برخورد و معافیت 15 ساله مالیاتی را در پی دارد.

در ادامه حسین توکلی، مسئول آموزش جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی گفت: در جامعه امروزی برای اینکه تولید انجام شود باید سرمایه، فناوری و تکنولوژی داشت؛ البته آموزش نقش پررنگ‌تری را در این زمینه بازی می‌کند.

وی افزود: با توجه به اینکه یافته‌های علمی و تحقیقاتی باید به جامعه هدف منتقل شود در بخش کشاورزی؛ آموزش، تحقیقات و فعالیت‌های ترویجی در تمام استان‌های کشور انجام می‌شود.

توکلی تاکید کرد: هدف از ایجاد مرکز رشد کشاورزی توانمندسازی و مهارت‌آموزی در بخش‌های مختلف است و به عنوان مثال برای کارمندهای سازمان جهاد کشاورزی برنامه‌های آموزشی گذاشته می‌شود تا اطلاعات آنها به روز شود.

مسئول آموزش جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی یادآور شد: هنرستان فنی کشاورزی و آموزشی کار و دانش در راستای آموزش کشاورزی برای دانش‌آموزان ایجاد شده تا از این طریق بتوان تلاش و تجربه را با یکدیگر پیوند داد و در حال حاضر 2 هزار دانش‌آموز در آن مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/70022/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول