اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهبود تولیدات شیلات آذربایجان غربی:

رسانه‌ها برای قرار گرفتن شیلات در سبد غذایی مردم تلاش کنند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهبود تولیدات شیلات آذربایجان غربی گفت: رسانه‌های جمعی باید به طور مستمر تلاش کنند تا ماهی و انواع آبزیان در سبد غذایی مردم قرار گیرد.

رسانه‌ها برای قرار گرفتن شیلات در سبد غذایی مردم تلاش کنند

ایرج سلیمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: کسانی که در عرصه رسانه فعالیت دارند می‌توانند در راستای تغییر عادت‌های غذایی اقشار مختلف جامعه به طور مؤثر ایفای نقش کنند که این مهم از طریق تبیین مزیت‌های آن بر سلامتی، آموزش طرق پخت و ... دست‌یافتنی است.

وی عدم گرایش مردم به این ماده غذایی را یک مانع اساسی برای توسعه پرورش شیلات دانست و گفت: لازم است دستگاه‌های اجرایی مختلف در این راستا قدم‌هایی بردارند تا مصرف مردم بالا رفته به دنبال آن امکان فعالیت در زمینه پرورش و تولید ماهی نیز فراهم شود.

سلیمی با بیان این‌که برای رشد و توسعه صنعت شیلات و آبزی‌پروری باید تلاش شود، تصریح کرد: ترویج فرهنگ مصرف جانوران آبزی، تسهیل صدور مجوز فعالیت برای علاقه‌مندان، برپایی دوره‌های آموزشی برای کارکنان شهرداری‌ها و پرسنل سایر سازمان‌ها از جمله اقداماتی است که می‌توان انجام داد.

وی با بیان این‌که در این زمینه اداره کل شیلات و شهرداری‌ها تعهدات متقابلی پذیرفته‌اند، خاطر نشان کرد: برای این‌که اقدامات انجام گرفته و برنامه‌های تدوین شده نتیجه مورد انتظار را حاصل کند لازم است دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مختلف با یکدیگر تعامل کنند.

رئیس اداره بهبود تولیدات شیلات آذربایجان غربی در ارتباط با تعهدات شهرداری‌ها گفت: به موجب تفاهم‌‌نامه‌ای که منعقد شده است انتظار وجود دارد این نهاد در راستای برپایی کارگاه‌های آموزشی و ترویجی، همکاری برای تحقق توسعه مکانی بازارها، تشویق علاقه‌مندان در راستای ساخت و توسعه بازارها گام بردارد.

وی با بیان این‌که کمیته‌های توسعه بازار در سطوح کشوری و استانی برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: معاون عمرانی استاندار، رئیس دفتر امور شهری استانداری، مدیرکل شیلات، شهردار، اداره دامپزشکی و سازمان صنعت، معدن و تجارت عضو این کمیته هستند؛ امیدوار هستیم با حضور در جلسات برای تصمیم‌گیری در مورد بازار ماهی مبادرت کنند تا در این عرصه روند صعودی شکل گیرد.

انتهای‌پیام/61002/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول