اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهداشت آبزیان کرمان:

کرمان جزو مناطق پاک در بیماری‌های آبزیان است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهداشت و پیشگیری از بیماری‌های آبزیان اداره کل دامپزشکی کرمان گفت: این استان از لحاظ آلودگی به بیماری‌های آبزیان جزو مناطق پاک محسوب می‌شود و بیماری خاصی مشاهده نشده است.

کرمان جزو مناطق پاک در بیماری‌های آبزیان است

زهره محبان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: برای پایش مستمر و اعمال ضوابط بهداشتی از ابتدای سال جاری 296 مورد بازدید از مجموع 68 مرکز پرورش آبزیان استان کرمان صورت پذیرفته است.

وی افزود: بازدیدهای صورت گرفته به تفکیک مراکز پرورش آبزیان شامل 124 مورد بازدید از 32 مرکز پرورش ماهیان سردآبی، 157 مورد بازدید از 31 مرکز پرورش ماهیان گرم‌آبی و 15 مورد بازدید از پنج مرکز ماهیان زینتی و خاویاری استان کرمان است.

محبان عنوان کرد: طی بازدیدهای صورت گرفته 212 مورد نمونه برای پایش عوامل بیماری‌زا از مراکز پرورش آبزیان استان کرمان اخذ و تعداد 120 نمونه نیز برای تأیید نهایی به سازمان دامپزشکی کشور ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه آزمایشات مختلف برای بررسی وضعیت بیماری‌های میکروبی، ویروسی، انگلی و قارچی بر روی 212 نمونه اخذ شده صورت گرفته است، گفت: استان کرمان از لحاظ آلودگی به بیماری‌های آبزیان جزو مناطق پاک محسوب می‌شود و  طی 9 ماه گذشته نیز در آبزیان این استان بیماری خاصی مشاهده نشده است.

محبان با اشاره به اهمیت عفونت‌های استرپتوکوکی در صنعت پرورش آبزیان بیان داشت: در استان کرمان از این لحاظ مشکل خاصی مشاهده نشده است.

وی با بیان اینکه فاکتورهای فیزیک و شیمیایی آب یکی از عوامل مهم در صنعت پرورش آبزیان است، عنوان کرد: در این زمینه نیز 20 مورد نمونه‌برداری صورت پذیرفت و آب مناطق مختلف از لحاظ سختی آب، PH، گازهای محلول و سایر فاکتورهای مهم مورد آزمایش قرار گرفته است.

رئیس اداره بهداشت و پیشگیری از بیماری‌های آبزیان اداره کل دامپزشکی استان کرمان با اشاره به خشکسالی‌های اخیر گفت: از 127 مرکز پرورش ماهیان سردآبی استان کرمان فقط 32 مرکز فعال است که امیدواریم با افزایش بارندگی‌های اخیر شاهد استقبال مجدد مردم استان کرمان از این صنعت باشیم.

وی با بیان اینکه صنعت پرورش آبزیان یکی از صنایع اشتغال‌زا است، افزود: با وجود کویری بودن استان کرمان، این استان از ظرفیت‌های خوبی برای گسترش این صنعت برخوردار است.

انتهای پیام/2446/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول