اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان غربی:

بازار عرضه شیلات در آذربایجان غربی ایجاد شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان غربی گفت: بازار عرضه شیلات در مناطق مختلف آذربایجان غربی باید ایجاد شود که لازمه عملیاتی کردن آن فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز است.

بازار عرضه شیلات در آذربایجان غربی ایجاد شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حسین مهدی‌زاده ظهر امروز در جلسه‌‌ای که با موضوع ساماندهی و توسعه بازار آبزیان در سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری آذربایجان غربی تشکیل شد، اظهار داشت: برای ایجاد بازارچه لازم است شهرداران مناطق مختلف استان همت کرده و به مکان‌یابی اقدام کنند.

وی به صدور پروانه فعالیت توسط اداره شیلات استان اشاره کرد و افزود: چنانچه به مکان‌یابی و ایجاد بازارچه مبادرت شود اداره شیلات این آمادگی را دارد که به افراد علاقه‌مند پروانه فعالیت صادر کند تا ظرفیت‌های نهفته در این بخش به این ترتیب مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

مهدی‌زاده به تشکیل کمیته فنی اشاره کرد و افزود: کمیته فنی باید با حضور نمایندگان اداره شیلات، اتحادیه، شهرداران و .. تشکیل شود تا در راستای توسعه تولید و ایجاد فضای مناسب مذاکرات لازم انجام گرفته و تصمیم‌های متقضی اتخاذ شود و به این وسیله زیرساخت‌ها برای افزایش فعالیت فراهم شود.

وی با بیان اینکه در مراکز فعالیت کنونی باید استانداردهای موجود با دقت عمل بیشتری رعایت شود، خاطر نشان کرد: نه‌تنها در مراکز جدیدالتاسیس بلکه در مراکز کنونی باید استانداردها و نکات بهداشتی با دقت بالایی رعایت شود چرا که رعایت کردن چنین مسائلی یکی از راهکارهای ترغیب مردم برای استفاده از ماهی است.

مهدی‌زاده مسئولان دستگاه‌های اجرایی مختلف را خطاب قرار داد و اظهار داشت: همه دستگاه‌ها اعم از شهرداری، سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل شیلات، دامپزشکی و .. باید تلاش کنند تا مردم در سبد خرید خانوار خود به ماهی و محصولات دریایی مبلغی هر چند ناچیز را اختصاص دهند به طوری که فعالیت در این زمینه فقط وظیفه یک نهاد مشخص نیست.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان غربی با اظهار به اینکه افزایش تقاضا، افزایش تولید را به دنبال دارد خاطر نشان کرد: چنانچه اقشار مختلف مردم نسبت به مصرف این ماده غذایی گرایش پیدا کنند به طور قطع میزان تولید نیز افزایش پیدا کرده و افراد بیشتری در این حوزه صاحب شغل می‌شوند.

انتهای پیام/61002/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول