اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله خاتمی:

اتحاد جماهیر اسلامی در حال شکل گرفتن است / بهایت عین نجاست است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت تهران با اشاره گسترش موج بیداری اسلامی در منطقه خاورمیانه و شکست‌های متعدد غربی‌ها، گفت: اتحاد جماهیر اسلامی در حال شکل گرفتن است.

اتحاد جماهیر اسلامی در حال شکل گرفتن است / بهایت عین نجاست است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، آیت‌الله سیداحمد خاتمی ظهر امروز در هم اندیشی علما و روحانیون اهل سنت و اهل تشیع استان کردستان که به مناسبت سالگرد حماسه 19 دی ماه سال 56 مردم قم در سالن اجتماعات مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد، اظهار کرد: روحانیت شناسنامه دین بوده و باید با تمام توان برای عمل به انتظارات پیامبر اکرم (ص) از علمای دینی تلاش کنند.

وی افزود: عمل به علوم دینی، اخلاق مداری، حلم و بردباری، تلاش خستگی ناپذیر در کسب علوم مختلف و مقابله با بدعت‌ها و قرار گرفتن در خط مقدم مبارزه با توطئه‌های شیطانی دشمنان از جمله این انتظارات بوده و باید روحانیون و علما در این خصوص گام بردارند.

آیت‌الله خاتمی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود علما و روحانیون اهل سنت و اهل تشیع با مطالعه منابع مختلف دینی در راستای تقویت وحدت و تقریب بین مذاهب اسلامی گام بردارند.

وی افزود: محبت اهل بیت (ع) محور وحدت در جهان اسلام بوده و با تکیه بر این مهم می‌توان پایه‌های وحدت و انسجام اسلامی را هر چه بیشتر در جامعه اسلامی تقویت کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: روحانیون در خط مقدم مقابله با توطئه‌های دشمنان قرار داشته و باید همواره در این خصوص به عنوان رزمنده‌ای همیشه آماده باشند.

آیت‌الله خاتمی اظهار داشت: بهایت اهل تشیع و مسلمان نبوده و نمود عینی نجاست هستند و همانطوری که علمای شیعه در برابر این گروه ظاله ایستاده‌اند و همواره آنان را محکوم کرده‌اند انتظار می‌رود که علما و روحانیون اهل سنت نیز با تمام توان در برابر گروه‌های تکفیری وهابیت نیز که مشابه بهاییت هستند ایستادگی کرده و اقدامات آنان را به صورت گسترده محکوم کنند.

وی با اشاره به حماسه 19 دی ماه سال 56 مردم قم و نقش روحانیون در خلق این حماسه گفت: ما امانت‌دار خون شهدا و دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی ایران هستیم و باید با اتحاد و انسجام خویش در برابر توطئه‌های روزافزون دشمنان ایستادگی کنیم.

آیت‌الله خاتمی افزود: دشمنان با اساس اسلام درگیر بوده و به ضدیت با کل آن برخاسته‌اند و برای آنان شیعه و یا سنی بودن مسلمانان تفاوتی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: امروز جبهه استکبار با خیزش‌های اسلامی طرف بوده و به فضل الهی اتحاد جماهیر اسلامی در حال شکل گرفتن است لذا عالمان دینی به عنوان مرزبانان افکار و عقاید اسلامی در این خیزش عظیم نقش اساسی دارند.

امام جمعه موقت تهران در پایان با اشاره گسترش موج بیداری اسلامی در منطقه خاورمیانه و شکست‌های متعدد غربی‌ها، گفت: اتحاد جماهیر اسلامی در حال شکل گرفتن است.

انتهای پیام/79006/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول