اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی:

متوسط سرانه مصرف ماهی در استان مرکزی 5 کیلوگرم است

خبرگزاری فارس: سرپرست شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی متوسط سرانه مصرف ماهی در استان را 5 کیلو و 800 گرم عنوان کرد.

متوسط سرانه مصرف ماهی در استان مرکزی 5 کیلوگرم است

حسن اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: در حال حاضر میزان مصرف ماهی در استان در مقایسه با کشور بسیار پایین است که باید برای افزایش مصرف آبزیان فرهنگ‌سازی شود.

وی تصریح کرد: میانگین مصرف ماهی در کشور 9 کیلوگرم است که استان مرکزی فاصله بسیاری با میانگین کشور دارد.

سرپرست شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با اشاره به اینکه اراک با متوسط سرانه هفت کیلو و 700 گرم و خنداب با پنج کیلو و 100 گرم به ترتیب بیشترین و کم‌ترین میزان مصرف آبزیان را در استان به خود اختصاص داده‌اند، بیان کرد: ماهی نقش مهمی در تغذیه و سلامت انسان دارد و افزایش میزان مصرف سرانه آبزیان در استان نیازمند فرهنگ‌سازی و برنامه‌ریزی است.

اکبری با تاکید بر اینکه گوشت ماهی ارزش غذایی بسیاری بالایی دارد، بیان داشت: با توجه به ارزش غذایی بسیار بالای ماهی این ماده غذایی باید در سبد غذایی خانوارها به عنوان یک غذای مفید و مؤثر در سلامتی گنجانده شود.

وی ادامه داد: افزایش میزان مصرف آبزیان در جامعه نیازمند فرهنگ‌سازی و تبیین نقش و اهمیت آن در جامعه است که باید مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد.

سرپرست شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با اشاره به اینکه تا پایان برنامه متوسط سرانه مصرف ماهی در استان افزایش خواهد یافت، اظهار داشت: با ورود ماهی به سبد غذایی مردم سلامتی جامعه تضمین می‌شود که باید از طریق رسانه‌ها در زمینه افزایش مصرف ماهی فرهنگ‌سازی شده و الگوی مصرف و تغذیه در سطح جامعه تغییر یابد.

وی افزایش تولید آبزیان پرورشی، برگزاری کلاس‌های آموزشی، فرهنگ سازی مصرف و برپایی جشنواره‌های طبخ و نمایشگاه‌های عرضه آبزیان را از جمله اقدامات امور شیلات در افزایش سرانه مصرف ماهی در استان بیان کرد.

انتهای پیام/87005/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول