اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر حزب مؤتلفه استان قم:

ماهیت قیام 19 دی مذهبی و الهی بود

خبرگزاری فارس: دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان قم گفت: ماهیت قیام 19 دی مذهبی و الهی بود که از اعماق دل مردم مسلمان‌ قم برای پشتیبانی از امام خمینی آغاز شد و با ایستادگی و مقاومت مردم منجر به پیروزی شد.

ماهیت قیام 19 دی مذهبی و الهی بود

محمد عرب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار داشت: قیام 19 دی از قم شروع شد اما سرآغاز حرکت‌های مردمی در سراسر کشور بود که به مناسبت چهلم مردم قم در چند شهر تظاهرات برپا شد و کل کشور را مورد تأثیر قرار داد و بصیرت خاصی به مردم ایران بخشید.

وی قیام 19 دی را یکی از موقعیت‌های خاص انقلاب اسلامی دانست و افزود: مردم شریف قم به موجب اهانت به رهبر کبیر انقلاب اسلامی، آغازگر حرکتی انقلابی بودند که حکومت طاغوت با شدیدترین وضع در مقابل آنان ایستاد و در این جریان، خون جوانان زیادی ریخته شد اما از آنجا که حق با مردم بود توانستند در برابر طاغوت به پیروزی دست یابند.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان قم گفت: افرادی که در جریان قیام 19 دی سال 56 شکنجه، مجروح و شهید شدند اکنون یا در قید حیات نیستند و یا در دوران کهولت به سر می‌برند و وظیفه ما است که بنا به فرمایش مقام معظم رهبری هر سال، این روز را به عنوان یک واقعیت، زنده و گرامی نگه داریم.

وی خاطرنشان کرد: امروزه اثرات قیام 19 دی در سراسر خاورمیانه دیده می‌شود و تداوم این مسیر نشانگر این است که همواره حق با مردمی است که برای رضای خدا قیام کرده‌اند.

عرب تصریح کرد: نسلی که 19 دی را به پا کرد الگویی برای جوان‌های امروز و نسل آینده است تا از حرکت‌های انقلابی گذشته با خبر شده و تاریخ انقلاب با شکوه اسلامی را بررسی کنند.

انتهای پیام/2258/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول