اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سازمان امور اقتصادی و دارایی استان زنجان خبر داد

ارتباط مستقیم زنجان با 11 شرکت خارجی/ واردات زنجان از ترکیه 45 درصد

خبرگزاری فارس: مدیرکل سازمان امور اقتصادی و دارایی استان زنجان با اشاره به اینکه زنجان با 11 شرکت خارجی ارتباط مستقیم دارد، گفت: 45 درصد واردات این استان از ترکیه است.

ارتباط مستقیم زنجان با 11 شرکت خارجی/ واردات زنجان از ترکیه 45 درصد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ابوالفضل فلاح بعدازظهر امروز در دیدار سرکنسولگری ترکیه در تبریز با استاندار زنجان، اظهار کرد: استان زنجان ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری مطلوبی دارد که این امر موجب کسب جایگاه مطلوب در این زمینه شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته استان زنجان به عنوان سومین استان کشور در زمینه جذب سرمایه‌گذار معرفی شد، ادامه داد: توسعه روابط با کشورهای مختلف از برنامه‌های استان است.

*ارتباط مستقیم زنجان با 11 شرکت خارجی

مدیرکل سازمان امور اقتصادی و دارایی استان زنجان از همکاری مستقیم استان زنجان با 11 شرکت خارجی خبر داد و افزود: سرمایه‌گذاری‌های مطلوبی از سوی این کشورها در استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه کشورهای اروپایی و آسیایی با استان زنجان روابط تجاری دارند، عنوان کرد: میزان سرمایه‌گذاری کشور ترکیه در زنجان قابل توجه است.

فلاح از آمادگی استان زنجان برای تعامل بیشتر در زمینه‌های مورد تأکید خبر داد و گفت:‌ برای جذب سرمایه‌گذاری، اقدامات انجام می‌شود.

وی با اشاره به تجربه موفق شرکت پارس حیات در استان زنجان بیان کرد: روابط زنجان و ترکیه می‌تواند بیش از گذشته ارتقا یابد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز در ادامه این دیدار با بیان اینکه در سال‌جاری 107 میلیون دلار از استان زنجان به کشور ترکیه صادر شده است، افزود: 31 درصد صادرات استان به کشور ترکیه صورت می‌گیرد.

*45 درصد واردات زنجان از ترکیه است

علی معصومی با بیان اینکه 45 درصد واردات استان زنجان از طریق کشور ترکیه انجام می‌شود، یادآور شد: این امر نشان‌دهنده روابط تجاری مطلوب بین استان زنجان و ترکیه است.

وی با اشاره به قابلیت‌های تولیدی استان زنجان در زمینه تولید 70 درصد روی و 80 درصد سرب کشور تصریح کرد: تولید تجهیزات فشار قوی استان زنجان از ارزش بالایی برخوردار است.

*استان زنجان قطب تولیدات نساجی در کشور است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان قطب تولید محصولات نساجی در کشور است، افزود: در زمینه تولید نساجی اقدامات مطلوبی در استان انجام شده است.

وی از فعالیت یک‌هزار و 100 واحد صنعتی در استان زنجان خبر داد و گفت: 180 معدن نیز در استان فعالیت می‌کند.

معصومی اشتراکات استان زنجان با کشور ترکیه را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: باید از این اشتراکات استفاده شود.

انتهای پیام/73003/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول