اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش آبیک:

هزینه کردن در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری است

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک گفت: صاحب نظران تعلیم و تربیت معتقد هستند هرگونه هزینه در آموزش و پرورش در راستای پرورش نیروی انسانی در طول مدت زمان سودآورترین سرمایه‌گذاری است.

هزینه کردن در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری است

احمد نوروزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: شورای آموزش و پرورش طی 9 ماهه اخیر 11 جلسه برگزار کرده است که در این 11 جلسه 64 مصوبه به تصویب رسیده است.

وی افزود: از 64 مصوبه به تصویب رسیده طی 9 ماه اخیر 53 مصوبه اجرایی شده است که برخی از مصوبات در حال پیگیری بوده و زمان‌بر است.

این مسئول ادامه داد: عدم معاوضه زمین مدرسه شهرک خرم با شهرداری و عدم تأیید آن از سوی کارشناسی حقوقی، عدم خرید سه واحد ساختمان بین دو مدرسه اندیشه و زهره بنیانیان توسط شهرداری، عدم تکمیل و پروژه نیمه کاره مشارکتی خیریه و اداره‌ کل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین در روستاهای هزار جلفا و نودوز از جمله مصوبات شورای آموزش و پرورش است که هنوز اجرایی نشده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک با اشاره به گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش (24-  30 دی ماه) تصریح کرد: در تاریخ 26 دی ما سال 72 مجلس شورای اسلامی یکی از مترقی‌ترین قوانین را پس از انقلاب اسلامی به عنوان قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش تصویب کرد تا با عمومی کردن مسائل آموزش و پرورش در استان‌ها، شهرستان‌ها و مناطق مدیران، مسئولان دولتی و مردم را با این مهم درگیر کرده تا زمینه حرکت به سوی عدم تمرکز و مشارکت در تصمیم‌گیری در این بخش بسیار مهم مهیا سازد.

نوروزی اضافه کرد: بررسی‌ها نشان داده که نتایج خوبی در زمینه تلاش و وحدت نظر و اندیشه مردم و مسئولان در رفع موانع موجود و در امر تسهیل امور اجرایی در آموزش و پرورش صورت گرفته است.

وی بیان داشت: از دیدگاه قانون اساسی شوراهای آموزش و پرورش از مهم‌ترین عامل بروز و ظهور مشارکت مردم در تعیین سرنوشت فرهنگی، اقتصادی و سیاسی محسوب می‌شود لذا آموزش و پرورش نیاز به عزم ملی و اراده همگانی دارد تا بتواند اهدافش را به نحو مطلوب به پیش ببرد.

این مسئول اذعان داشت: انتظار داریم نهادهای آموزشی و پرورشی، فرهنگی و علمی تلاش کنند مهارت‌های زندگی همچون همکاری، هم‌اندیشی، مشارکت در تصمیم‌گیری‌ها را در دانش آموزان تقویت و آنها را با پیشرفت ها و عدم موفقیت‌های بشر در طول تاریخ آشنا کنند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک خاطر نشان کرد: آشنا کردن نسل جدید با مسائل کنونی جهان نظیر: محیط زیست، بحران انرژی، سیاست های مختلف جهانی و نیز باورهای دینی، حفظ ارزش های الهی و انسانی، وحدت، همدلی و پیروی از مقام معظم رهبری را در سرلوحه کار خود قرار دهند.

هزینه کردن در آموزش و پرورش سرمایه گذاری است

نوروزی در ادامه گفت‌وگو اظهار داشت: صاحب نظران تعلیم و تربیت معتقد هستند هرگونه هزینه در آموزش و پرورش در راستای پرورش نیروی انسانی در طول مدت زمان سودآورترین سرمایه‌گذاری است.

وی افزود: مشارکت در آموزش و پرورش یک پدیده‌ای است که از دیرباز مورد توجه کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه است و دولت‌ها به تنهایی قادر به تأمین و تربیت نیروی انسانی مورد نیاز خود نیستند بنابر این تشکیل شوراهای آموزش و پرورش یک راهکار مناسب و قانونمندی است که حضور همه جانبه مردم و مسئولان را در عرصه آموزش و پرورش فراهم می‌کند.

این مسئول ابراز داشت: معتقد هستیم با اولویت قرار دادن نیازهای آموزش و پرورش در صدر نیازهای جامعه به عنوان زیربنای توسعه ملی، می‌توان اصلاح و نوسازی نظام تعلیم و تربیت را با مشارکت و نظارت مردم محقق ساخت.

انتهای پیام/77006/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول