اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

نماینده ولی فقیه در مازندران:

سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش اندک است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در مازندران به سرمایه‌گذاری اندک در حوزه آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: شغل معلمی مورد بی‌توجهی قرار گرفت.

سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش اندک است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری آیت‌الله نورالله طبرسی پیش ‌از ظهر امروز در گردهمایی مدیران ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق مازندران که در باشگاه فرهنگیان برگزار شد، با بیان اینکه دانش باید توأم با گرایش باشد، اظهار داشت: خروجی کار انبیا تربیت انسان‌‌های پاک و خدایی است.

وی ادامه داد: معلمان مانند پیامبران به تعلیم و تربیت می‌پردازند و این اقشار در چارت تشکیلاتی پیامبران جای دارند.

طبرسی به برخی لغزش‌ها از سوی بعضی از افراد اشاره کرد و افزود: وقتی دانش توأم با گرایش نباشد، سیاسی کاری و سیاست بازی نیز صورت می‌گیرد.

خطیب جمعه ساری با بیان اینکه انسان‌ها با دانش و گرایش می‌توانند جهان را به لرزه درآورند، اظهار داشت: امام راحل توانست با علم و آگاهی انقلابی فراگیر در جهان به وجود آورد که اینگونه تربیت محصول کار معلمان است.

وی شکل‌گیری اندیشه انسان‌ها را در جامعه اثرگذار دانست و تصریح کرد: انسان درختی است که ریشه در سر دارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه تاریخ عاشورا و به تبع آن ایثارگری‌های دوران دفاع مقدس تاریخی نقلی است، بیان داشت: فعالیت اساتید و دانش‌آموزان در دوران دفاع مقدس محصول تعلیم و تربیت معلمان است.

این مسئول به ارج نهادن جایگاه معلمان در جامعه تاکید کرد و گفت: هنوز کسی توجیه نیست که چقدر کار معلمان حساس، سخت و اثرگذار است.

طبرسی افزود: دولت‌ها اعتباری که برای بخش‌های مختلف به‌ویژه ورزش می‌گذارند، به تناسب نیاز در حوزه آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری نمی‌کنند و به این شغل بی‌توجهی می‌شود.

استیضاح حاجی بابایی در مجلس نیاز نیست

وی وزیر آموزش و پرورش را فردی مجرب، کاردان و متخصص در حوزه تعلیم و تربیت دانست و بیان داشت: نیازی نیست حاجی بابایی در مجلس استیضاح شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر اینکه همه مردم تعصب خاصی به حوزه آموزش و پرورش دارند، گفت: آتش‌سوزی کلاس درس حادثه‌ای ناگوار بود و همه نسبت به این وقایع احساس تعهد دارند، اما این‌گونه لغزش‌ها غیرعمد است.

وی ادامه داد: تمام 75 میلیون نفر جمعیت کشور از خانواده آموزش و پرورش هستند و به طور مستقیم و غیرمستقیم با این مجموعه ارتباط دارند.

این مسئول به فعالیت نیروهای شایسته در سیستم آموزش و پرورش مازندران اشاره کرد و گفت: در گذشته بحث کمونیستی برخی از معلمان مطرح بود ولی بعد از انقلاب آموزش و پرورش جایگاهی پاک، ایمانی و علمی است و با وجود نیروهای متعهد قصد داریم به اصل و خویشتن خود برگردیم.

فرهنگ غرب به جامعه بازنگردد

طبرسی فرهنگ غرب را برهنگی دانست و خاطر نشان کرد: فرهنگ غرب سبب متلاشی شدن خانواده‌ها می‌شد و در حال حاضر باید مواظب باشیم تا آثار فرهنگی غرب به جامعه اسلامی باز نگردد.

وی با تاکید بر اینکه جامعه باید قدردان قشر زحمتکش فرهنگیان و معلمان جامعه باشد، بیان داشت: معلمان در جوامع پیشرفته جایگاه ویژه‌ای دارند.

خطیب جمعه ساری به ارتقای جایگاه فرهنگیان در جامعه اسلامی تاکید کرد و گفت: چند سالی است که شاهد مراسم بزرگداشت روز معلم در کشور هستیم، ولی هیچ تاثیری در روند بهبودی کار این اقشار ایجاد نشده است.

طبرسی افزود: حقوق اندک معلمان کفایت امورات زندگی آنان را نمی‌کند و این قشر تاثیرگذار جامعه صورت خود را با سیلی سرخ نگه می‌دارند.

انتهای پیام/86006/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول