اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری آذربایجان‌غربی:

بسترها برای سرمایه‌گذاری خارجی در آذربایجان‌غربی فراهم شود

خبرگزاری فارس: نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری آذربایجان‌غربی گفت: بسترها برای سرمایه‌گذاری خارجی در این استان باید بیشتر فراهم شود تا به این ترتیب رشد اقتصادی آذربایجان‌غربی را شاهد شویم.

بسترها برای سرمایه‌گذاری خارجی در آذربایجان‌غربی فراهم شود

حسین دبیری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: جذب منابع مالی خارجی از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که در صورت تحقق یافتن این موضوع زمینه‌های مناسب برای کسب درآمد و افزایش منابع مالی فراهم شده و پیشبرد برنامه‌ها، توسعه عمران و آبادانی همچنین ایجاد فرصت‌های شغلی جدید را شاهد می‌شویم.

این مسئول به رشد 109 درصدی جذب سرمایه‌گذار خارجی اشاره کرد و افزود: در 9 ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته میزان جذب سرمایه‌گذار خارجی به اندازه قابل توجهی افزایش یافته که این امر در سایه معرفی توانمندی‌های استان تحقق یافته، ولی می‌طلبد بیش از این تلاش شود.

دبیری اضافه کرد: به‌کارگیری نیروهای خلاق و بسترسازی برای معرفی توانمندی‌های استان از الزامات این مرکز محسوب می‌شود به طوری که می‌توان گفت در سه سال گذشته روند جذب سرمایه‌گذار خارجی نسبت به سال‌های قبل از آن رشد مطلوبی دارد، ولی هنوز با معرفی کامل توانمندی‌های استان فاصله داریم بنابراین برای شناساندن استان به سرمایه‌گذاران خارجی باید بیشتر برنامه‌ریزی شود.

وی به ظرفیت‌های بالای استان برای سرمایه‌گذاری اشاره کرد و گفت: راهکارهای تامین منابع مالی استان از طریق جذب سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی باید جدی‌تر پیگیری شود چرا که تحقق این امر امکان‌پذیر است، زیرا آذربایجان غربی از ظرفیت‌های بالایی برای خلق ثروت و درآمد برخوردار است که برای توسعه و آبادانی این منطقه باید مورد بهره‌برداری قرار گیرند.

نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری آذربایجان غربی به انجام سرمایه‌گذاری‌های خارجی در استان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته حدود یک میلیون و 531 هزار دلار و در 9 ماه سال 91 حدود 3 میلیون و 203 هزار دلار سرمایه‌گذاری خارجی انجام گرفته است.

دبیری ادامه داد: میزان جذب سرمایه‌گذار خارجی در 9 ماه سال جاری نسبت به میزان سرمایه‌گذاری خارجی در سال 1389 رشد بیش از 25 برابری داشته که این موضوع نشان‌دهنده روند مثبت و موفقیت‌آمیز جذب سرمایه خارجی است.

این مسئول به تبیین فعالیت‌های مرکز خدمات سرمایه‌گذاری آذربایجان غربی پرداخت و متذکر شد: شرکت در همایش‌ها، جلسات تخصصی، ایجاد زمینه مناسب برای اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری با هماهنگی سایر نهادها از مهم‌‌ترین فعالیت‌های این مرکز قلمداد می‌شود به طوری که در اثر فعالیت این مجموعه فضای مساعدی برای سرمایه‌گذاری و استفاده از تسهیلات و معافیت‌های موجود فراهم شده است.

انتهای پیام/61002/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول