اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار قم عنوان کرد

حمایت از سرمایه‌گذاری برای استحصال انرژی از پسماندها

خبرگزاری فارس: شهردار قم گفت: شهرداری قم آماده حمایت از سرمایه‌گذاران خصوصی به منظور ایجاد مجموعه‌های استحصال انرژی از پسماندهاست.

حمایت از سرمایه‌گذاری برای استحصال انرژی از پسماندها

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمد دلبری امروز در نخستین همایش تخصصی انرژی و پسماند با بیان اینکه بازیافت پسماند و تبدیل آن‌ها به چرخه طبیعت جزو برنامه‌های مدیریت شهری قم به شمار می‌روند اظهار کرد: همکاری دو طرفه شهرداری و شهروندان در زمینه اجرای طرح تفکیک و جمع‌آوری پسماندها هزینه‌های مدیریت شهری را به یک سوم کاهش می‌دهد.

وی افزود: برنامه‌ریزی مناسب یک سوم باقی مانده جمع‌آوری پسماندها را به نوعی از سرمایه‌گذاری تبدیل می‌کند و رهاورد این کار نیز حفظ محیط زیست، جلوگیری از تولید و انتشار آلاینده‌ها و خالص‌سازی پسماندهای خشک و تر است که در کنار جلوگیری از هدر رفتن سرمایه‌های ملی به اقتصاد کلان کشور کمک می‌کند.

شهردار قم با بیان اینکه کاهش تولید زباله در کاستن از هزینه جمع‌آوری آن‌ها موثر خواهد بود گفت: مردم می‌توانند با کاهش تولید زباله در منازل و تفکیک پسماندهای خشک از تر در مبدأ، مدیریت شهری را در این کار یاری دهند.

وی ادامه داد: شهرداری قم آماده حمایت از سرمایه‌گذاران خصوصی به منظور ایجاد مجموعه‌های استحصال انرژی از پسماندهاست و همکاری لازم را در این زمینه خواهد داشت.

دلبری رعایت نکردن استانداردهای سوختی و استفاده ناصحیح از وسایل نقلیه را از جمله عوامل آلودگی هوا دانست و خاطرنشان کرد: تخریب فضای سبز و توسعه ندادن آن نسبت به گسترش جمعیت بر این آلودگی می‌افزاید.

شهردار قم بیان داشت: مدیریت صحیح پسماندها و برنامه‌ریزی مدون در خصوص طرح تفکیک زباله از جمله راهکارهای حل مشکل آلودگی هوا و معضلات زیست محیطی است.

انتهای پیام/78004/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول