اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان جنوبی خبر داد

اختصاص 30 میلیارد تومان برای بین‌المللی شدن فرودگاه بیرجند

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان جنوبی از اختصاص مبلغ 30 میلیارد تومان اعتبار برای بین‌المللی شدن فرودگاه بیرجند خبر داد.

اختصاص 30 میلیارد تومان برای بین‌المللی شدن فرودگاه بیرجند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، قهرمان رشید صبح امروز در جمع اساتید دانشگاه بیرجند اظهار داشت: هم اکنون تعداد 390 روستای خراسان جنوبی با تانکر آبرسانی می‌شوند.

وی با بیان اینکه هم‌‌اکنون 6 هزار رشته قنات و رودخانه در استان است، ادامه داد: اما بر اثر خشکسالی‌های چندین ساله 70 درصد آنها خشک شده و مابقی نیمه خشک است و میزان آبدهی آنها کم است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در این استان رودخانه دائم نداریم، تصریح کرد: آب شرب مورد استفاده مردم از منابع زیرزمینی تامین می‌شود.

رشید در ادامه خاطرنشان کرد: انتقال آب خزر به خراسان جنوبی در دستور کار دولت قرار دارد.

وی، تنظیم و تهیه سند‌های توسعه شهرستان‌ها و استان در بخش‌های مختلف را از اقدامات اساسی در خراسان جنوبی عنوان کرد و افزود: بیشترین نقش در تنظیم این اسناد را هیئت‌ علمی دانشگاه و اساتید داشتند.

این مسئول با بیان اینکه دانشگاه بیرجند اقدامات زیربنایی خوبی داشته و هم‌اکنون نیز فعالیت‌های خوبی را آغاز کرده، اضافه کرد: در سال جاری مصوبه خوب و شاخص دولت مبلغ 60 میلیارد تومان اعتبار عمران شهری و روستایی بوده که در نوع خود منحصر به فرد است.

رشید یادآور شد: تجهیزات دانشگاه باید از اعتبارات ملی تامین شود ولی با وجود تمام مشکلات وضعیت دانشگاه در موضوعات مختلف تحقیقاتی در سال‌های اخیر پیشرفت داشته و تحول و توجه توسط نظام و دولت به استان سبب شده تا پیشرفت چشم‌گیری در عرصه‌های مختلف داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون دولت مبلغ 5 میلیارد ریال به منظور تجهیز آزمایشگاهی در دانشگاه بیرجند هزینه کرده، گفت: در این راستا طی سال جاری رقمی حدود یک‌هزار و 200 میلیارد تومان هزینه شده است.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته صادرات استان 30 درصد افزایش داشته که 380 میلیون دلار حجم مبادلات بازرگانی بوده است.

رشید، از اختصاص مبلغ 30 میلیارد تومان اعتبار برای بین‌المللی شدن فرودگاه بیرجند اختصاص یافته است.

این مسئول اذعان داشت: در حال حاضر در باب صادرات با توجه به زمان تحریم مشکلات زیادی وجود دارد که می‌توان در اینگونه نشست‌ها و جلسات هم‌اندیشی با صاحبان فکر راحل‌های مناسبی پیدا کرد.

انتهای پیام/690013/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول