اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل امور بانوان استانداری خراسان جنوبی:

نیازهای روز جامعه به سمت وقف سوق داده شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور بانوان استانداری خراسان جنوبی هدایت نیازهای روز جامعه را به سمت وقف برای تعالی بشری جامعه ضروری دانست.

نیازهای روز جامعه به سمت وقف سوق داده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، معصومه سادات جلیلی‌حسینی پیش از ظهر امروز درهمایش وقف، بانوان، توسعه ماندگار در بشرویه اظهار کرد: وقف از مصادیق والای نیکوکاری و خیرخواهی است که انسان بر اساس آموزه‌‌های دینی در زندگی اجتماعی از خود به یادگار گذاشته است.

وی ادامه داد: وقف مصداق روشنی از انفاق و تنوع حس نوع‌دوستی است که تاثیرات مثبتی در ابعاد اقتصادی و فقرزدایی جامعه و در زندگی اجتماعی را به دنبال دارد.

مدیرکل امور بانوان استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه در هر دوره‌ای جامعه به نوعی از وقف‌ها نیاز دارد، تصریح کرد: در باب مسئله وقف باید نیازهای روز جامعه را به سمت و سوی وقف هدایت کنیم تا جامعه به تعالی و پیشرفت همه جانبه برسد.

جلیلی‌حسینی افزود: تصرف در نیات موقوفات حرام است و باید فرهنگ وقف در زمینه اشتغال و مسکن جوانان که از نیازهای ضروری جامعه است، تبلیغ کنیم.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در سفر به خراسان شمالی در زمینه سبک زندگی گفت: باید مقوله وقف را در سبک زندگی خود دخیل کنیم تا اثرات مثبت آن در زندگی و تحکیم بنیان خانواده مشاهده شود.

*ثروت افراد در قالب انجام امور خیر هدایت شود

امام جمعه بشرویه نیز در ادامه با بیان اینکه وقف در اسلام و ادیان دیگر جایگاه ویژه‌ای دارد، اظهار کرد: در دین مسیحیت نیز روش‌های گوناگونی برای کمک‌رسانی به نیازمندان و امور خیریه اتخاذ می‌شود و مؤسسات خیریه سرمایه افراد متمکن را برای امور خیریه و عام‌المنفعه جذب می‌کنند.

حجت‌الاسلام و‌ المسلمین محمد شمس‌الدین، افزود: در سیره پیغمبر و اولیای الهی بر امر وقف تاکید فراوان شده و باید ثروت افراد متمکن در قالب امور خیر هدایت شود.

وی نقش بانوان را در اجرای سنت حسنه وقف موثر دانست و تصریح کرد: وقف باید بر اساس آنچه نیاز جدید جامعه است، انجام شود.

انتهای پیام/69006/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول